به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۰۳۷۸۴
«دو سال است در خانه‌ام»

پیام نوروزی ژاله علو از انسانیت می گوید

گروه فرهنگی: ژاله علو ضمن شادباش نوروزی به هم‌میهنان برای آغاز سال جدید، گفت: امیدوارم همان‌طور که سال نو می‌شود، روزها و دید ما هم از نو شود؛ چون همیشه دیدمان به گذشته بوده است، امیدوارم دیدمان به آینده شود.
پیام نوروزی ژاله علو از انسانیت می گوید
این هنرمند پیشکسوت یادآور شد: تا می‌توانید کمک کنید، خودتان را بسازید و زحمت دیگران را ضایع نکنید. اگر آدم‌ها توانستند جایگاه خودشان را پیدا کنند، بدون اینکه به حق کسی تجاوز و دست درازی کنند و از آن‌ها ضرری به کسی نرسید، معلوم است درست زندگی کرده‌اند؛ این یعنی انسانیت.

ژاله علو که به گفته خود دو سالی است که در خانه‌اش استراحت می‌کند، خاطرنشان کرد: نسل ما دیگر حوصله ندارد، باید جوانان کار کنند و بهره ببرند. دیگر آن روزها گذشت که در کارهایی همچون «شیخ بهایی» از هشت صبح تا هشت صبح روز بعد 24 ساعت کار می‌کردیم. یادم می‌آید یک روز به همراه آقای نصیریان در سریال «شیخ بهایی» از هفت صبح تا هفت صبح روز بعد سرکار بودیم، الان دیگر نوبت بازیگران جوان است.

علو سپس درباره‌ی اینکه برای سال جدید چه برنامه‌هایی دارد، گفت: می‌خواهیم یکسری از کتاب‌ها و شعرهایم را چاپ کنم. 140 شعر سروده‌ام. درون بیشتر اشعارم عشق به مردم و زندگی است.

او در پاسخ به اینکه آیا به رادیو می‌روید؟ گفت: خیر، دو سال بیشتر است که در خانه هستم. آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد نمی‌توانم بی‌تأثیر نباشم و غصه می‌خورم اما فعلا در خانه آرام‌تر هستم و استراحت می‌کنم و تلویزیون می‌بینم و کتاب می‌خوانم.

ژاله علو از هنرمندان پیشکسوت کشورمان که مدتی است در عرصه‌های هنری فعالیت ندارد، این روزها بیشتر در منزلش استراحت می‌کند. این چهره ماندگار که پیشتر هم  تاکید کرده بود که حالش خوب است. وی خطاب به آنهایی که نگرانش هستند و در تلویزیون و رادیو سراغش را می‌گیرند، گفته بود، از من خبری نیست اما حالم خوب است و در منزلم استراحت می‌کنم ولی همچنان مردم را دوست دارم و به مردمی که نگران من هستند، می‌گویم که حالم خوب است.

وی همچنین اعلام کرده بود که حدود یک سال است که برای رادیو کار نمی‌کند اما اگر زمانش فرا برسد و کاری باشد که دوست داشته باشد حتما به رادیو برمی‌گردد؛ چراکه رادیو را خیلی دوست دارد.

ژاله علو متولد 1306 تهران است. او از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1389 معرفی شد. از نخستین فعالیت‌های هنری علو گویندگی زنده در رادیو است. همچنین از کارهای تلویزیونی این هنرمند پیشکسوت می‌توان به سریال‌هایی چون «تفنگ سرپُر»، «شیخ بهایی»، «روزی روزگاری»، «امیرکبیر»، «مختارنامه»، «مشق عشق»، «روزهای زندگی» و ... اشاره کرد.
مرجع : ایسنا