به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۴ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۰۳۸۸۰
کامرون: اجازه نمی‌دهیم ما را نابود کنند

افشاگري اردوغان درباره یکی از تروريست‌ها

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور تركيه، گفت: یکی از عاملان حملات بروکسل در سال 2015 در شهر «غازی عتاب» ترکیه دستگیر شده و تحویل مقامات بلژیک داده شده بود؛ اما مقامات بروکسل او را پس از آن آزاد کرده بودند.
افشاگري اردوغان درباره یکی از تروريست‌ها
اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با «کلاوس یوهانس» رئیس جمهور رومانی، ادامه داد: بلژیک نسبت به هشدارهای ترکیه در مورد فرد مورد نظر بی توجه بوده است. رئیس جمهور ترکیه افزود: ما همچنین در مورد یکی از عاملان حادثه بلژیک به دولت هلند نیز هشدار داده بودیم. در سه انفجار تروریستی روز گذشته (سه شنبه) بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا، 34 نفر کشته و بیش از 175 تن دیگر زخمی شدند.

کامرون: اجازه نمی دهیم ما را نابود کنند
نخست وزیر انگلیس هم در نشست مجلس عوام با بیان اینکه لندن آماده هرگونه کمک به دولت بلژیک است، تصریح کرد که اجازه نخواهیم داد که تروریست ها شیوه زندگی ما را نابود کنند. کامرون عنوان کرد: ما هرگونه همکاری ممکن اعم از اطلاعاتی و پلیسی با دولت بلژیک، برای مقابله با تروریست ها صورت خواهیم داد.

وی افزود: تروریست ها در حملات روز گذشته در بلژیک سعی کرده اند که تا آنجا که ممکن است مردم بی گناه بیشتری را به قتل برسانند. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز در این نشست ضمن حمایت از مواضع کامرون در مقابل تروریست ها عنوان کرد: 'ما باید از جامعه و ارزش های خودمان در برابر تروریست ها حمایت کنیم .

وی در همین حال گفت: بایستی سعی کنیم که وارد چرخه تنفرنشویم و اجازه ندهیم که تروریست ها جامعه ما را دچار دودستگی و انشقاق کنند. 'تراز می' وزیر کشور انگلیس قرار است در این نشست یک گزارش کامل در مورد رویدادهای بلژیک و برنامه های دولت انگلیس برای مقابله با این رویدادهای تروریستی منتشر کند.