به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۰۳۹۱۳

10 حقیقت جالب به مناسبت ده سالگی توییتر

گروه فناوری: شبکه اجتماعی توییتر دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. وب سایتی که در آغاز دوران طلایی شبکه های اجتماعی شروع به کار کرد و توانست به سرعت به یکی از محبوب ترین انواع این شبکه ها تبدیل شود.
10 حقیقت جالب به مناسبت ده سالگی توییتر
با وجود محدودیت های دسترسی به توییتر در ایران اما کاربران ایرانی این شبکه هم بسیار پر شمار و البته پر شور هستند و در سال های اخیر کمپین های مختلفی را در آن راه اندازی کرده اند که برخی از آنها توانسته اند تاثیرات چشمگیر اجتماعی نیز داشته باشند.
در ادامه با ما همراه باشید تا به مناسبت دهمین سالگرد تولید توییتر، با 10 حقیقت جالب از این کمپانی آشنا شویم.
 - اولین پیام فرستاده شده یا در واقعه همان اولین توییت توسط موسس این شبکه، جک دورسی، با متن "just setting up my twttr" در 21 مارس سال 2006 ارسال شد.
- بر اساس آمار روزانه در حدود 500 میلیون توییت ارسال می شود و تعداد توییت های پست شده در هر سال به رقم خیره کننده 200 میلیارد عدد می رسد.
 - آخرین گزارشات تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر را در حدود 320 میلیون نفر گزارش می کنند که اکثریت آنها یعنی در حدود 254 میلیون نفر به صورت ماهانه خارج از ایالات متحده از این برنامه استفاده می کنند.
 
- ماهانه رقمی در حدود یک میلیارد نفر بدون اینکه وارد وب سایت توییتر یا اپ های موبایلی آن شوند توییت های سایر کاربران را به وسیله کدهای قرار داده شده در وب سایت های مختلف مشاهده می کنند.
- بیشترین تعداد دنبال کنندگان یک حساب کاربری متعلق به "Katy Perry" خواننده آمریکایی با بیش از 84 میلیون نفر دنبال کننده است.
 - توییتر در سال های اخیر نقشی بسیار تعیین کننده در زمان های بحرانی کره زمین داشته است. برای مثال در زمان گسترش ابولا در آفریقا که منجر به مرگ انسان های بسیار زیادی شد توییتر توانست به عنوان ابزاری بسیار حیاتی برای کنترل نحوه گسترش این ویروس و همچنین افزایش اطلاعات عمومی درباره روش های جلوگیری از آن عمل کند.
 
- توییتر پس از فیسبوک (با 1.5 میلیارد کاربر) و اینستاگرام (با 400 میلیون کاربر) سومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان به شمار می رود.
 - با اینکه درآمدهای توییتر از طریق نمایش آگهی ها در سال 2015 با افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل از آن از 1.4 میلیارد دلار به 2.2 میلیارد دلار رسیده است اما این شرکت هنوز نتوانسته سودی از این درآمدها به دست آورد.
 - ارزش سهام توییتر عددی در حدود 11 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
 - بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه که اخیرا انجام شده، توییتر بیش از سیگار و الکل اعتیادآور است!
مرجع : سخت افزار