به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۱۰۳۹۵۱

سقوط بالگرد اورژانس؛​ 9 نفر کشته شدند

گروه حوادث: رئیس اورژانس کشور از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس یک بیمارستان در استان فارس خبر داد.
سقوط بالگرد اورژانس؛​ 9 نفر کشته شدند
 امیر صابری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این باره گفت: در سال 18:30 امروز یک مورد حادثه به اورژانس 115 اطلاع داده شد که به دنبال آن امداد هوایی به محل اعزام شد. اما متاسفانه در مسیر بازگشت این بالگرد دچار سانحه شده و در حوالی ساعت 20:30 در منطقه دهنو استان فارس سقوط کرد.
 
وی با بیان اینکه "برابر گزارش های اولیه 9 تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده اند، گفت: دو تکنیسین اورژانس، بیمار حادثه دیده و عوامل پرواز که از نیروهای مسلح بودند جزو جانباختگان هستند. همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز با بیان اینکه "این حادثه نوروز تلخی را برای عوامل اورژانس رقم زد"، اظهار کرد: احتمال افرایش جانباختگان وجود دارد.
 
به گفته وی علت این حادثه پس از بررسی عوامل سازمان هواپیمایی اعلام خواهد شد.  مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این باره گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه سه تیم از پایگاههای آبگرم - سیف آباد و ایثار استان فارس به محل حادثه که از توابع روستای دهنو بود اعزام شدند و تاکنون موردی از مصدومیت و آسیب دیدگی ساکنین روستا گزارش نشده است.
 
مرتضوی با بیان اینکه در این بالگرد 9 تن حضور داشتند، درباره اینکه چه کسانی در بالگرد سقوط کرده اورژانس حضور داشتند، اظهار کرد: در این بالگرد پنج نفر کادر پروازی، دو نفر از پرسنل اورژِانس، یک نفر مصدوم و یک نفر همراه مصدوم بوده اند. به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات تاکنون اجساد هشت نفر شناسایی شده است و جستجو برای یافتن جسد نهم ادامه دارد.
 
اسامي جانباختگان سقوط بالگرد اورژانس 115 فارس
 
- خلبان خرمدشتی
 
- خلبان وفادار
 
- مهندس رنجبر
 
- آقای کدخدا
 
- آقاي جوکار
 
- تکنسین اورژانس آقای قائدی
 
- تکنسین اورژانس اقای جوادی
 
- مصدوم در حال انتقال حسن رحیمی