به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۱۰۳۹۸۸

اعتراض دی‌کاپریو به دونالد ترامپ

گروه بین الملل: لئوناردو دی کاپریو از دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل بی‌توجهی به وضعیت تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد.
اعتراض دی‌کاپریو به دونالد ترامپ
به گزارش آسوشیتدپرس، دی کاپریو برای انکار مساله تغییرات آب و هوایی از سوی دونالد ترامپ وی را سرزنش کرد. دی کاپریو که به توکیو رفته تا فیلم «بازگشته» را حمایت کند، این سخنان را به زبان آورد. این بازیگر پرطرفدار گفت: ما نباید کاندیدایی داشته باشیم که به علوم جدید باور نداشته باشد و با چنین تفکراتی بخواهد کشور ما را هدایت کند.

دی کاپریو افزود: تغییرات آب و هوایی یکی از مهمترین مسایل دنیای امروز است که همه بشریت و آمریکا را متاثر می‌کند و همواره باید به این مساله توجه کرد. دونالد ترامپ به تازگی گفته او باوری به این حرف‌های من‌درآوردی ندارد. او پیش از این هم گفته بود این حرف‌ها خیلی خرج برمی‌دارد و یک بار دیگر هم از مساله گرم شدن زمین به عنوان گول زدن مردم نام برده بود که ساخته چینی‌هاست تا کارخانه‌های آمریکا را از کار بیندازند.

دی کاپریو که فعال زیست محیطی است و هزینه زیادی برای محافظت از اقیانوس‌ها و حیوانات صرف می‌کند و نماینده سازمان ملل نیز هست، سال پیش قراردادی با شبکه نت فلیکس امضا کرد تا مجموعه‌ای فیلم درباره مسایل زیست محیطی بسازد. او حتی در سخنرانی دریافت جایزه اسکار به این مساله پرداخت و گفت: تغییرات آب و هوایی یک مساله واقعی و جدی است که همین الان در حال وقوع است و همه باید با هم کار کنیم تا بتوانیم مانع آن شویم. باید همه رهبران جهان را که برای دفاع از بشریت به این مساله توجه می‌کنند، حمایت کنیم.

ژاپن یکی از کشورهایی است که در صید نهنگ‌ها به هیچیک از قوانین جهانی پایبند نیست و دی‌کاپریو به این ترتیب مردم ژاپن را نیز مخاطب حرف‌های خود قرار داد.
مرجع : مهر