به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۱۰۳۹۹۰
دادستانی بلژیک اعلام کرد:

سکوت؛ تنها پاسخ صلاح عبدالسلام

گروه بین الملل: دادستانی بلژیک می‌گوید صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات مرگبار پاریس از صحبت کردن در مورد حملات اخیر بروکسل خودداری می‌کند.
سکوت؛ تنها پاسخ صلاح عبدالسلام
مقام‌های دادستانی بلژیک می‌گویند وقتی از صلاح عبدالسلام در باره این حملات سئوال می‌شود، او سکوت اختیار می‌کند. حملات روز سه‌شنبه ۲۲ مارس در بروکسل ۳۱ کشته و سیصد زخمی در پی داشت و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

مقام‌های بلژیکی گفته‌اند صلاح عبدالسلام که هفته پیش در بروکسل بازداشت شد، در ابتدا همکاری می‌کرد اما پس از انفجارهای بروکسل، سکوت کرده است. دوازده نفر طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سه کشور در ارتباط با این حملات بازداشت شده‌اند.۹ نفر در بلژیک، دو نفر در آلمان و یک نفر در فرانسه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

روز جمعه، ۱۸ مارس، پلیس بلژیک در یک عملیات وسیع در محله مولنبک بروکسل، پایتخت بلژیک که با درگیری مسلحانه همراه بود،صلاح عبدالسلام را دستگیر کرد. مقام‌های بلژیک گفته‌اند آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان می‌دهد یکی از مظنونان انفجارهای بروکسل، نجم العشراوی بوده است که دی‌ان‌ای او در بمب‌ها و جلیقه‌های انفجاری استفاده‌شده در حملات پاریس هم بوده است.
مرجع : بی بی سی