به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۳ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۱۰۴۲۱۵
اوباما: بازگشت ایران به اقتصاد جهانی زمان می‌برد

آمانو: ایران تعهداتش را فراتر هم اجرا کرد

گروه بين‌الملل: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از نشست سران و نمایندگان ۱+۵ با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران تعهدات خود را فراتر از توافقنامه رسمی با آژانس اجرا کرده است.
آمانو: ایران تعهداتش را فراتر هم اجرا کرد
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از نشست سران و نمایندگان 1+5 با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران تعهدات خود را فراتر از توافقنامه رسمی با آژانس اجرا کرده است. «یوکیا آمانو» در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ایران زیر نظر قوی‌ترین نظام بازرسی هسته‌ای در جهان است. وی افزود: این کشور نه‌تنها موافقتنامه پادمان با آژانس بلکه پروتکل الحاقی را به‌صورت شفاف و حتی فراتر از تعهدات خود تحت توافقنامه رسمی خود با آژانس اجرا کرده است.

اوباما: بازگشت ایران به اقتصاد جهانی زمان می‌برد

از سوي ديگر، رییس‌جمهور آمریکا توافق هسته ای با ایران را "موفقیت‌آمیز" توصیف کرده و گفته با این حال برای بازگشت ایران به اقتصاد جهانی زمان لازم است. اوباما که در جمع رهبران جهان در اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن سخن می‌گفت، تاکید کرد: شش قدرت جهانی باید به تلاش خود برای به ثمر رساندن این توافق ادامه دهند. باراک اوباما در جمع رهبران جهان گفته است "برای اجرای کامل توافق هسته‌ای به همان میزان همکاری و مشورت نیاز است." به گفته او، رسیدن به این توافق نشان داد وقتی جامعه جهانی متحد شود، امنیت جهانی هم شرایط بهتری پیدا می‌کند.