کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پروژه محرمانه گوگل در صحرای مکزیک

جام جم کلیک , 16 فروردين 1395 ساعت 15:28

گروه فناوری:شنیده‌ها حاکی از این است غول بزرگ دنیای فناوری، اینترنت و ارتباطات، بتازگی برنامه‌ای را برای ساخت پایگاهی بسیار عظیم، ویژه تولید و انتقال امواج رادیویی در منطقه‌ای غیرمسکونی در مکزیک آغاز کرده است.


با این که شرکت گوگل به صورت رسمی هیچ خبری در این مورد منتشر نکرده است، اما اسناد رسمی مربوط به درخواست ساخت این مرکز نشان می‌دهد این غول اینترنتی قصد دارد پروژه‌ای محرمانه را در این مرکز آغاز کند.
براساس مواد مندرج در این اسناد، این مرکز قادر به تولید امواجی با فرکانس مورد استفاده در ارتباطات با پهنای باند بالا و مورد استفاده در تجهیزات ارتباطی و نیز روترهای بی‌سیم است.  برخی کارشناسان حدس می‌زنند این پایگاه قرار است برای پروژه آسمان یا پروژه لون گوگل مورد استفاده قرار گیرد. پروژه آسمان، نام طرحی است که گوگل مدتی قبل در پیش گرفته است و قراراست اینترنت با سرعت بسیار بالای نسل پنجم (5G) را از طریق پهپادهای در حال پرواز در آسمان برای کاربران تلفن‌های هوشمند و تبلت فراهم کند.
 
پروژه لون نیز نام طرح بلندپروازانه دیگری است که گوگل به صورت جدی، چند سالی است آن را پیگیری می‌کند. در این طرح، گوگل با مستقر کردن تعدادی بالون در آسمان، دسترسی به اینترنت را برای مناطق قرار گرفته در پایین بالون فراهم می‌سازد. این شرکت قصد دارد به این ترتیب، نواحی دورافتاده دنیا را ـ که استقرار زیرساخت‌های ارتباطی در آنها توجیه اقتصادی ندارد ـ به اینترنت متصل کند.با وجود این هنوز مشخص نیست حدس و گمان‌ها تا چه حد درست هستند. با توجه به جذابیت طرح‌های گوگل، بعید نیست بزودی خبرهای بیشتری از این پروژه منتشر شود.


کد مطلب: 104398

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/104398/پروژه-محرمانه-گوگل-صحرای-مکزیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir