به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۰۴۴۴۲
محال است عملیات تروریستی اروپا در ایران رخ دهد

برانکو:خوشحالم‌که2سال‌دیگر باپرسپولیسم

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس معتقد است که تیمش فوتبال خوب و زیبایی را به نمایش می‌گذارد و می‌تواند در این فصل به قهرمانی در لیگ ایران برسد. او همچنین درباره شرایط زندگی در ایران نیز صحبت‌هایی را به زبان آورده است.
برانکو:خوشحالم‌که2سال‌دیگر باپرسپولیسم
برانکو ایوانکوویچ برای فوتبال کرواسی نامی شناخته شده است. او در تیمی که در سال 98 مقام سوم جام جهانی را کسب کرد دستیار بلاژویچ بود و سپس در جام جهانی 2006 در تیم ملی ایران در جام جهانی حاضر بود و در ادامه اکنون بار دیگر در تیم پرسپولیس کار می‌کند و تیم او یکی از شانس‌های قهرمانی است.

این مربی مصاحبه‌ای را با این پایگاه اینترنتی انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

* در حال حاضر هدایت پرسپولیس را بر عهده دارید که یکی از تیم‌های بزرگ نه تنها در ایران بلکه در آسیاست. نظرتان درباره این موضوع چیست؟

بله، همینطور است. پرسپولیس احتمالا بزرگ‌ترین باشگاه در آسیاست. اگر به آمار نگاه کنید بیش از 30 میلیون هوادار این تیم هستند و هر بازی بین 60 تا 80 هزار تماشاگر دارد و داربی نیز با حضور 100 هزار نفر برگزار می‌شود. متاسفانه این باشگاه در سال‌های اخیر به چیزی که استحقاق آن را نداشته است نرسیده و امیدوارم این روند تغییر کند و پرسپولیس بتواند با توجه به ظرفیت و تماشاگرانی که دارد به چیزی که لایق آن است، برسد.

* در پرسپولیس همراه لوکا ماریچ حضور دارید و فکر می‌کنم برداشتن تحریم‌ها بتواند در آینده راهی برای ورود بازیکنان بزرگ و خوب به تیمتان شود تا قوی‌تر شوید؟

در ایران قانون است که هر تیم از 3 بازیکن غیر آسیایی باید استفاده کند و یک بازیکن آسیایی یا از استرالیا. فکر می‌کنم در آینده شرایط بهتر شود. در حال حاضر ماریچ در تیم ما بازی می‌کند و پروپژیچ در استقلال رقیب مستقیم ما بازی می‌کند و یک بازیکن خوب اخیرا به سپاهان قهرمان فصل قبل اضافه شده است.

* کرواسی شرایط خوبی برای یورو دارد و نسل بازیکنانی چون راکیتیچ و مودریچ در این تیم باعث شده است، خیلی‌ها این تیم را بهتر از نسل 98 بدانند. نظر شما به عنوان مربی 98 چیست؟

من این موضوع را قبول ندارم و به نظرم نسل 98 شرایط فوق‌العاده‌ای داشت. بوبان در تیم رویایی میلان توپ می‌زد و داور سوکر یارنی در رئال بودند و دروازه‌بان خوب و تیمی یک دست در اختیار داشتیم و می‌توانم بگویم این بهترین کرواسی تاریخ بود. خیلی از باشگاه‌ها به دنبال این بازیکنانی بودند که در تیم ملی کرواسی به میدان می‌رفتند. تیم خیلی خوب و رویایی داشتیم و توانستیم به نتیجه‌ای بسیار خوب برسیم و به نظرم این محصول یک کار گروهی و تیمی بود.

* پرسپولیس همراه با استقلال از تیم‌های بزرگ ایران است و حضور پرتعداد تماشاگر در هر دیدار نشان می‌دهد که هر دیدار در ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هواداران در ایران چطور هستند؟

فوتبال در ایران بسیار محبوب است و مرد و زن و پیر جوان همه این ورزش را دنبال می‌کنند و طوری لیگ ایران را دنبال می‌کنند که انگار جام جهانی است. خب هواداران در ایران بسیار احساساتی هستند. خصوصا هوادارهای دو تیم پرسپولیس و استقلال که بازیکنانی دارند که می‌توانند در سطح اول فوتبال جهان بازی کنند. بازیکن‌های ایرانی فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کنند طوری که بدن‌هایشان برای این ورزش ساخته شده است و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

* پیروزی در داربی باعث خواهد شد تا به صدر جدول بروید و همچنین اهمیت زیادی هم برای طرفداران دارد. در این باره صحبت می‌کنید؟

پرسپولیس فصل قبل در رده هشتم قرار گرفت و در واقع از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یافت. با تمام مشکلات زیادی که در این تیم داشتم از جدایی بازیکنان در ابتدای فصل، شروع دیر تمریناتمان برای فصل جدید، درگذشت کاپیتانمان هادی نوروزی، اشتباهات عجیب داوری توانستیم به جایگاهی برسیم که یکی از نامزدهای قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شویم. ما بهترین و زیباترین فوتبال را به نمایش می‌گذاریم و همه از پرسپولیس انتظار قهرمانی دارند. هفت بازی تا انتهای فصل باقی مانده است و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد می‌توانیم بعد از نزدیک به 10 سال پرسپولیس را بار دیگر قهرمان لیگ ایران ببینیم. منتظر بازی داربی هستیم تا بتوانیم به صدر جدول برسیم. علاقه به این دیدار طوری است که اگر ظرفیت ورزشگاه نیم ملیون نفر باشد باز هم پر می‌شود.

* قصد بازگشت به کرواسی بعد از اتمام قرارداد خود با پرسپولیس را دارید یا در این تیم می‌مانید؟

من در کشورهای آلمان، چین، عربستان و امارات مربیگری کردم و اکنون در ایران هستم و در واقع به ایران بازگشتم. اتفاقا همین الان با سران باشگاه جلسه‌ای داشتیم و توافق کردم که برای دو سال آینده قراردادم را تمدید کنم و خوشحالم که قرار است دو سال دیگر در این تیم بمانم و باید ببینم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

* ایران از نظر تاریخی و تمدن فرهنگی همواره یکی از کشورهای مهم در دنیا محسوب شده است و نقش سیاسی این کشور هنوز نیز بسیار مهم است. زندگی در ایران چطور است؟

متاسفانه رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های غربی، ایران را کشوری نشان دادند که به هیچ وجه حقیقت ندارد و در واقع ما کاملا خلاف آن را در این کشور شاهد هستیم. زندگی در ایران عالی است. امنیت در بالاترین حد ممکن است. به هیچ وجه هیچ مشکلی در ایران نداریم و مردم بسیار خونگرم و مهربان با ما رفتار می‌کنند و با افراد خارجی رابطه خوبی دارند و غذاهای بسیار خوب و خوشمزه زیادی وجود دارد. تنها ترافیک و وضعیت خیابان‌ها بی‌نظم و گیج‌کننده است و همه توانستند با این شرایط خوب زندگی خود را پیش ببرند.

* زندگی عادی در ایران چگونه است؟

درست مثل جاهای دیگر دنیا. در ایران نیز افراد ثروتمند زیادی هستند و افرادی هم هستند که به این اندازه ثروتمند نیستند ولی زندگی خودشان را دارند. چیزی که خیلی مهم است این است که بدون هیچ مشکلی زندگی در جریان است و درگیری‌ها و مشکلاتی که شاید در جاهای دیگر در خیابان‌ها و محیط کار شاهد آن بودیم در ایران دیده نمی‌شود.

* زندگی در ایران که خیلی از جاهای دنیا آن را همراه با ریسک می‌دانند، چطور است؟ آیا تروریسمی که در حال حاضر در جهان شاهد آن هستیم در ایران دیده می‌شود؟

ایران در حال حاضر یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. فعالیت‌ها و مشکلات تروریستی که در اروپا و خیلی از جاهای دیگر دنیا می‌بینیم محال است در ایران رخ دهد. به هیچ وجه مشکلی که در حال حاضر در دنیا آن را می‌بینیم و یک چالش به وجود می‌آید در ایران دیده نمی‌شود. تصور این اتفاقات نیز در ایران بسیار بعید است و همانطور که گفتم ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

مرجع : ایسنا