به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۴ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۱۰۴۹۴۱
برای عدم همگروهی با عربستان

درخواست عجيب فوتبال ایران از AFC

گروه ورزشي: فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه ای به AFC خواهان عدم همگروهی با عربستان می شود.
در فاصله 24 ساعت تا برگزاری مراسم قرعه کشی بازی های مقدماتی جام جهانی، احتمال همگروهی ایران با عربستان نگرانی های جدیدی را برای فوتبال کشورمان ایجاد کرده است. این موضوع وقتی حساس تر می شود که عربستانی ها روز گذشته اعلام کرد تیم ملی این کشور نیز برای انجام مسابقه به ایران نمی آید. با توجه به اینکه احتمال همگروهی ایران و عربستان کم نیست و پیش بینی می شود تحرکات جدیدی از سوی عربستانی ها در انتظار فوتبال ایران باشد، فدراسیون کشورمان قصد دارد یک تصمیم جدی در این باره بگیرد؛ درخواست برای عدم همگروهی با عربستان.

شهرام دبیری، عضو هیات رییسه فدراسیون در این باره به "ورزش سه" می گوید: من امروز در این ارتباط با علی کفاشیان به صورت تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد تا درخواست مان را به صورت کتبی برای عدم همگروهی با عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنیم. زمان زیادی نداریم و امروز باید این درخواست فرستاده شود.

او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: نمی دانم از نظر قانونی این مساله مشکلی خواهد داشت یا خیر اما ما کارمان را انجام می دهیم. درخواست می کنیم که با عربستان همگروه نشویم و باید ببینیم تصمیم AFC در این باره چیست. این اتفاق در حالی رخ داده که در صورت همگروه نشدن ایران و عربستان تیم کشورمان باید با ازبکستان همگروه شود و استرالیا با عربستان. پس از اگر قرار باشد با درخواست ایران موافقت شود، باید از استرالیا و ازبکستان هم تاییدیه لازم گرفته شود.