به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۰۵۱۸۳
چرا اصولگرایان لیست خود را منتشر نمی کنند؟

اصولگرایان برای دور دوم انتخابات برنامه ندارند

گروه سیاسی-رسانه ها: انتشار فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان و حامیان دولت برای 69 کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی هم باعث نشد شورای ائتلاف اصولگرایان لیست نامزدهای تحت الحمایه خود را منتشر کنند.
اصولگرایان برای دور دوم انتخابات برنامه ندارند
سکوت حاکم بر اردوگاه انتخاباتی اصولگرایان- آن هم در شرایطی که کمتر از یک هفته دیگر مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شروع می شود – این گزاره را مطرح کرده که ممکن است اصولگرایان در نیمه دوم انتخابات فهرستی ارائه ندهند. چنانکه حسین ابراهیمی، عضو ارشد شورای ائتلاف اصولگرایان با اعلام این خبر به روزنامه «ایران» گفت که این نهاد، برای انتخاباتی که دهم اردیبهشت ماه در 21 استان برگزار می‌شود، برنامه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه «از ابتدا هم بنا نبوده است شورای ائتلاف برای شهرستان‌ها تصمیم‌گیری کند» تأکید کرد: جلسات نهاد انتخاباتی اصولگرایان دیگر همانند گذشته داغ نیست و جسته و گریخته برگزار می‌شود. سخنانی که با اندکی تساهل و تسامح می‌تواند به منزله نقطه پایان بر فعالیت تشکیلاتی تلقی شود که عزم جزم کرده بود همانند 12 سال گذشته اکثریت کرسی‌های مجلس را فتح کرده و نبض پارلمان را برای 4 سال دیگر در دست داشته باشد.

اما آن گونه که به نظر می‌رسد، شکست سخت و سنگین نامزدهای این ائتلاف در تهران، ائتلافی‌ها را به این نتیجه رسانده که بی سر و صدا به فعالیت تشکیلاتی خود پایان بدهند. این در حالی است که هنوز تکلیف 69 کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یعنی حدود یک‌چهارم پارلمان نامشخص است و با توجه به برابری نسبی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقل‌ها در دور اول، داشتن «اکثریت» مجلس به انتخابات آتی وابسته است.

اما در شرایطی که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در چارچوب شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کمافی السابق به فعالیت‌های خود ادامه داده و چهارشنبه گذشته نامزدهای تحت حمایت‌شان را در قالب «لیست امید» معرفی کردند، شورای ائتلاف اصولگرایان فعالیتش را متوقف و به همان فهرستی که در دور اول منتشر شده است، اکتفا کردند. هر چند ابراهیمی در گفت‌وگو با «ایران» تأکید کرد از ابتدا هم قرار بوده شورای ائتلاف اصولگرایان تنها در مواردی ورود کند که بین نامزدهای اصولگرا در شهرستان اختلافی به وجود بیاید، اما انتشار فهرست نامزدهای تحت حمایت این نهاد در شهرستان‌ها این سخنان را محل تردید قرار داده و این گمانه را مطرح می‌کند که اصولگرایان پیش از شروع رقابت‌ها، قافیه را واگذار کرده‌اند و حال نامزدهای اصولگرا در 21 استان باقی مانده، باید با تکیه بر ظرفیت بومی و محلی خود و بضاعت تشکیلات این جریان در شهرستان‌ها وارد راند نهایی شوند.
مرجع : رو