به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۰۵۴۴۵
تاجیک: هدف برجام ازبین بردن سیاست غلط دولت سابق بود

منتقدان برجام دنبال منافع خود هستند

گروه سیاسی: نصرت‌الله تاجیک، با اشاره به افزایش هجمه‌ها و انتقادها نسبت به برجام گفت: معتقد هستم این انتقادها نه تنها کارشناسی، تخصصی و فنی و براساس منافع ملی نیست بلکه سیاسی و جناحی هستند.
منتقدان برجام دنبال منافع خود هستند
وی با بیان اینکه افرادی که نسبت به برجام انتقاد می‌کنند، تلقی درستی از آن ندارند و معلوم نیست برداشت آنها از توافق هسته‌ای چیست، اظهار داشت: برجام یک رویکرد جدید در سیاست خارجی کشور و نحوه‌ای جدید در تعامل و رابطه با دنیاست. ما شاهد بودیم که سخنان رئیس جمهور قبلی هزینه‌های سنگینی را به سیاست خارجی و کشور وارد می‌کرد درحالی که ما از برجام به دنبال این بودیم که آثار آن سیاست‌های دولت قبل از بین برود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: در واقع ما در برجام به دنبال این بوده‌ایم تا ایران هراسی از بین برود و دریچه‌ای برای دستگاه دیپلماسی باز شود و نوعی فضای تنفسی برای سیاست خارجی ما به وجود آید و آن را از حالت خفگی و گاز گرفتگی خارج کند.

تاجیک با بیان اینکه در هشت سال دولت قبل میان ایران و کشورهای موثر و بزرگ دنیا رابطه چندانی وجود نداشت و گفت‌وگویی صورت نمی‌گرفت و روابط ایران با بسیاری از کشورها در سطح نازل بود، تصریح کرد: باید تاسف خورد که این منتقدان کسانی هستند که در هشت سال دولت مهرورز، خودشان را کشتند تا یک صدم دستاورد برجام را داشته باشند اما نتوانستند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی سایه جنگ را از کشور دور کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مقطعی حساس مسئولان نظام با هوشمندی به یک جمع‌بندی درست درخصوص مسئله هسته‌ای رسیدند و متوجه شدند که شرایط کشور چیست و برجام نیز مفید واقع شد. سفیر اسبق ایران در اردن با بیان اینکه اگر فکر کنیم برجام آب و نان‌مان را حل می‌کند، اشتباه است، ابراز داشت: متاسفانه برخی افراد و به ویژه محافظه‌کاران انتظارات مردم و ساختار را از توافق هسته‌ای بالا بردند و این تصور را ایجاد کردند که با دستیابی به برجام همه مسائل حل می‌شود که این تصور درستی نیست.

تاجیک افزود: البته به یمن برجام شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی و کنشگری بیشتری در مسائل مختلف فراهم شده و مابقی آن بستگی به مدیریت ما و استفاده از منابع دارد. وی یادآور شد: کسانی که نسبت به برجام انتقاد می‌کنند، متاسفانه به منافع کوتاه‌مدت خویش فکر می‌کنند و من آنها را به صیفی‌کاران تشبیه کرده‌ام. برجام توافقی است که دستاوردهای آن در بلندمدت حاصل می‌شود.
مرجع : ایلنا