به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۰۵۵۵۳

در جشنواره جهانی فجر چه خبر است؟

گروه فرهنگی: برپایی یادمانی برای فرج‌الله سلحشور، کارگاه اصغر فرهادی در دارالفنون و امکان رزور حضوری بلیت از جمله خبرهای جشنواره‌ی جهانی فجر است.
در جشنواره جهانی فجر چه خبر است؟
نکوداشت فرج‌الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون با حضور رضا میرکریمی، مجید مجیدی و جمعی از سینماگران و هنرمندان در کاخ جشنواره برگزار می‌شود. جاوید جعفری سینماگر هندی که داوری بخش جلوه گاه شرق را برعهده دارد، در این مراسم حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد. این مراسم یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

امکان رزرو حضوری بلیت برای متقاضیان تماشای فیلم‌ها در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر فراهم شد. امکان رزرو حضوری بلیت برای اهالی رسانه در کاخ جشنواره فراهم شد. از امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه افرادی که کارت حضور در کاخ جشنواره را دارند و به دلایلی موفق به رزرو بلیت از طریق سایت سینما تیکت نشده‌اند، می‌توانند با حضور در گیشه در طبقه پنجم برای هر سانس بلیت تهیه کنند.

همچنین سانس‌های نمایش ویژه اهالی رسانه برقرار است و آنها می‌توانند در این سانس‌ها که در جدول برنامه، زمان و سالن آن مشخص شده بدون ارائه بلیت و فقط با کارت اهالی رسانه حاضر شده و فیلم ببینند. دریافت بلیت برای اهالی رسانه در سانس‌های دیگر همان روز به شکل رایگان در پردیس سینمایی چارسو امکان پذیر است. اعضای باشگاه هواداران جشنواره هم، با حضور در طبقه چهارم می‌توانند بلیت تهیه کنند.

امکان تهیه بلیت برای سانس‌های پایانی هر روز، برای همه علاقمندان یک ساعت قبل از نمایش فیلم‌ها امکان پذیر است. اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی در دومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ اصغر فرهادی در بخش «دارالفنون» کارگاه آموزشی دارد.

در دومین روز از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، جلسات نقد و بررسی با حضور سینماگران برگزار می‌شود. فرهاد توحیدی امروز پنجشنبه ساعت ۱۶:۴۵ برای نقد و بررسی یک فیلم به کاخ جشنواره می آید. در دومین روز از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران برای نمایش «اماما» ساخته اسیر التونا ایزا که در سالن شماره ۱ روی پرده می‌رود، به کاخ جشنواره می‌آید.

بهروز نورانی‌پور مستندساز برای نمایش مستند A175 و نقد و بررسی آن ساعت ۱۹ به پردیس چارسو می‌آید. برای نمایش فیلم «قوچ‌ها» رضا کیانیان و طراح صحنه این فیلم ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۱ همراه تماشاگران به دیدن این فیلم می‌نشینند.
مرجع : ایسنا