کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چهاردرصدی‌ها خود را نماینده مردم می‌دانند!

مراجع حامی دولت؛ تندروها علیه دولت!

7 ارديبهشت 1395 ساعت 10:09

حکایت عجیبی است. چهار درصدی‌ها آنقدر مدعی شده‌اند که دولت را آزادانه به خیانت متهم می‌کنند و خود را نیز نماینده مردم می‌دانند!


سهیل فارسی


گروه سياسي: برجام نقطه عطفی دیگر در تاریخ معاصر ایران در میل بسوی توسعه یافتگی و پیشرفت حقیقی است. با تدبیر دولت و رئیس جمهور و تلاش تحسین برانگیز مسئولان سیاسی و هسته‌ای کشورمان به ریاست دکتر محمد جواد ظریف و پس از سالها التهاب و مناقشه، برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام بدست آمد و با تائید مراجع قانونی و نهایتا رهبری اجرایی شد. برجام که حاصل تدبیر و عقلانیت سیاسی در عرصه روابط خارجی است، ایران را از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد خارج کرده و تمام تحریم‌های هسته‌ای و قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت را کان لم یکن می‌کند. این دستاورد بزرگ سیاسی که حاصل رای قاطع ملت ایران به رئیس جمهوری است، شرط لازم اما نه کافی برای توسعه و حل مشکلات اقتصادی کشور است.

حکایت دلواپسان؛

بیشتر آنها از حامیان و صاحب منصبان دولتهای پاکدست! نهم و دهم و از بوجود آوردندگان وضعیت وخیم سیاسی و اقتصادی سالهای اخیرند. دستاورد این گروه مخالف و مخرب دولت یازدهم، معضلات پیچیده و در هم تنیده اقتصادی همراه با انزوای بین المللی و تحریم‌های هسته‌ای است. این گروه غالبا مورد نصیحت و پند خیرخواهانه مراجع عظام تقلید قرار گرفته و از تندروی‌های مخرب بر حذر داشته شده اند. دلواپسان در حالی دولت را تخریب می‌کنند که اگر بهانه برجام نبود به چند تار مو نیز بسنده میکردند! آنها نه خیرخواه‌اند و نه صادق چرا که خود از مسببان اصلی معضلات اقتصادی و سیاسی سالهای اخیر برای کشور بوده‌اند و حتی تابحال توصیه‌های موکد رهبری نیز در آنها تاثیری نداشته است.

مراجع عظام حامی دولت؛

اما قم و فقیهانش نظری دیگر دارند. آنها به عنوان خیرخواهان همیشگی نظام از دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت یازدهم علی رغم برخی کارشکنی‌های داخلی و خارجی حمایت کرده و غالبا برای رئیس جمهوری، سلام‌های گرم شان را ارسال می‌کنند. سیره مراجع تقلید که از دین شناسان متبحرند و کرسی درس و مکتب شان در قم به راه است قطعا منطق پوچ، ریاکارانه و مدعیانه دلواپسان را نمی‌پسندد و آن اسلام ناب و رحمانی را نشان ملت می‌دهد.

نگاهی کوتاه به نظر برخی از مراجع عظام تقلید در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید:

آیت الله وحید خراسانی: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است، خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: در موضوع برجام باید بکوشید که آن چیزی که خیر برای مسلمانان است، انجام دهید و ارتباط با دنیا داشته باشید. برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است.
آیت الله جوادی آملی: از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تقدیر می‌کنم.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی: (با اشاره به اینکه عده‌ای در مورد برجام بی‌انصافی می‌کنند) با وجودی که رهبر انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می‌کنند!
آیت الله موسوی اردبیلی: خوشبختانه در دولت یازدهم افراد خوش فکر، زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.

نظر قاطبه مراجع قم نسبت به دولت فعلی بسیار مثبت و مشفقانه است و این بزرگان دولت آقای روحانی را در مسیر خدمت به اسلام و ملت می‌دانند و از رویکرد دولت در سیاست خارجی و اقتصاد داخلی نهایت حمایت را کرده اند. در طی کمتر از سه سال اخیر مسئولان عالی دولتی بارها به قم رفته و با آغوش باز و خیرخواهانه مراجع مواجه شدند. این مسئله از آنجا امیدوار کننده است که دولت قبل بارها مورد عتاب و حتی طرد این بزرگان قرار گرفته بود و جریان انحراف نامیده می‌شد. حکایت عجیبی است. چهار درصدی‌ها آنقدر مدعی شده‌اند که دولت را آزادانه به خیانت متهم می‌کنند و خود را نیز نماینده مردم می‌دانند! آنها هیچ وقت از تخریب‌ دولت فعلی دست بر نخواهند داشت و این تخریب، کسب و کارشان خواهد بود.


کد مطلب: 105920

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/105920/مراجع-حامی-دولت-تندروها-علیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir