به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۰۵۹۴۵

بیکاری در کمین سیگاری‌ها

گروه علمی: نتایج یافته‌های محققان دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری‌ها با سختی بیشتری مواجه می‌شوند.
بیکاری در کمین سیگاری‌ها
در این تحقیق 251 جوینده کار (131سیگاری و 120 غیرسیگاری) که دو سوم آنها مرد بودند، با میانگین سنی 48 سال طی 12 ماه مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته‌ها نشان می‌داد که حتی با توجیه عواملی نظیر سن، سطح تحصیلات و نژاد، سیگاری‌ها با مشکلات بیشتری برای یافتن شغل مواجه می‌شوند. علاوه بر این میزان حقوق دریافتی سیگاری‌ها به طور چشمگیری پایین‌تری از غیرسیگاری‌ها بود به‌ طوری که غیرسیگاری‌ها به ازای هر ساعت پنج دلار بیشتر از سیگاری‌ها درآمد داشتند.
 
به گفته محققان، هنوز مشخص نیست که چرا این تفاوت بین سیگاری‌ها و غیرسیگاری‌ها وجود دارد اما می‌توان این امر را به‌ گونه‌ای توجیه کرد که کشیدن سیگار با بروز مشکلات متعدد سلامتی مرتبط است و پیرو آن هزینه‌های درمانی بسیاری متقبل می‌شوند. از سوی دیگر، زمانی که به سیگار اختصاص داده می‌شود، می‌تواند مانع از استفاده بهینه از وقت شود.
 
نکته دیگر اینکه نباید از نقش نیکوتین بر ذهن نیز به‌راحتی گذشت چرا که مصرف نیکوتین استرس بیشتری را بر سیگاری‌ها تحمیل می‌کند و این امر می‌تواند منجر به بروز عدم تمرکز و موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی و در نتیجه بیکاری شود.  این پژوهش در مجله " JAMA Internal Medicine " منتشر شده است.
مرجع : ایسنا