به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۰۵۹۵۴

روبات سرخدمتکار ساخته شد/ عکس

گروه فناوری: محققین چینی روباتی را طراحی کرده اند که از صاحب خود چگونه رفتار کردن را فرا می گیرد.
روبات سرخدمتکار ساخته شد/ عکس
نام این روبات Big-i، دارای وزن ۱۲ کیلو گرم، ارتفاع ۳۳ سانتیتر و استوانه ای شکل است.  بر روی سر این روبات یک دوربین متحرک بزرگ تعبیه شده است.
Big-i دارای نقشه های سه بعدی است تا بتواند مسیر خانه خود را پیدا کند ضمن اینکه از سیستم تشخیص چهره و صدا بر خوردار است.  از دیگر قابلیت های این روبات کنترل کردن وسایل خانه است و شبیه به یک سیستم اتوماسیون خانگی کار می کند.
 
Big-i دارای لحن صحبت طبیعی است. در واقع این روبات یک دستیار شخصی متحرک است و توان تعامل با صاحب خود را دارد.  این روبات منحصر به فرد می تواند در درس ها به کودکان کمک کند و هنگامیکه میوه در دست آنها می بیند به کودکان یادآوری می کند که دست های خود را بشویند.  Big-i می تواند در میهمانی ها غذا و دیگر ملزومات را روی میز قرار دهد.
 


در این روبات الگوریتم یادگیری طراحی شده تا زمانیکه با افراد مختلف تعامل بر قرار می کند، خود را با رفتار آنها وقف دهد. از دیگر نکات جالب راجع به Big-i این است که در مواجهه با افراد غربیه از آنها تبعیت نمی کند مگر اینکه صاحب او به آن اجازه دهد.  این روبات قادر است به دو زبان چینی و انگلیسی صحبت کند. در قلب Big-i پردازشگر ۴ هسته ای x86، دوربین سه بعدی 720p RGB و مجهز به برقراری ارتباط بوسیله وافای، بلوتوث و اشعه مادون قرمز است.
 
همچنین Big-i دارای حسگرهای تشخیص رطوبت، دمای محیط، نور، شتاب سنج، ترازگر و لامسه است و در صورت تمام شدن شارژ باتری می تواند خود را محل شارژ کردن برساند.
مرجع : مهر