به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۰۶۰۶۹
دی‌میستورا: آتش‌بس سوریه از بين رفت

30 كشته در بمباران‌ هوايي بيمارستان حلب

گروه بين‌الملل: فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که توافق آتش بس در این کشور در معرض خطر بزرگی قرار دارد و باید قبل از تعیین موعد دور آتی مذاکرات ژنو میان طرف‌های درگیر دوباره تقویت شود.
30 كشته در بمباران‌ هوايي بيمارستان حلب
استفان دی‌میستورا در یک کنفرانس خبری عنوان داشت: من از روسیه و آمریکا که ناظران این توافق هستند خواستم تا برای احیای آتش بس وارد عمل شوند. وی در ادامه افزود: من از شورای امنیت خواستم تا نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه را به زودی برقرار کند. قصد داریم دور بعدی مذاکرات را در ماه آینده برگزار کنیم اما قبل از آن باید آتش بس تقویت شود.

استفان دی‌میستورا درباره این‌که آیا در جریان مذاکرات اخیر درباره نقش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حکومت انتقالی حرفی به میان آمده است، پاسخ داد که طرف‌های مذاکره، "به نام افراد و این‌که چه کسی چه می‌کند، نپرداختند. بلکه درباره تغییر نحوه اداره کشور صحبت کردند." وی تاکید کرد: هنوز اختلاف‌های عمده‌ای بر سر مسائل عمده وجود دارد ولی در موارد مشخصی، حرکت‌هایی دیده می‌شود که قبلا نبود.

این فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران سوریه‌می‌گوید آتش‌بس شکننده که در فوریه برقرار شد، "هنوز به طور کامل از بین نرفته است ولی ممکن است هر لحظه شکست بخورد." او یادآوری کرده است که در ۴۸ ساعت گذشته، به طور متوسط در هر ۲۵ دقیقه، یک نفر از مردم سوریه کشته شده است و در هر ۱۳ دقیقه، یکی از آنها زخمی شده است. به گزارش خبرگزاري ها، شب گذشته در بمباران هوايي هواپيماهاي حكومت سوريه به تنها بيمارستان موجود در بخش شرقي شهر حلب، 12 بيمار و 3 پزشك كشته شدند.

ارتش سوریه بمباران بیمارستان حلب را تکذیب کرد

به گزارش فارس، خبرگزاری آناتولی نيز ترکیه گزارش داد که در پی حمله جنگنده‌های نیروی هوایی به بیمارستان صحرایی «قدس» در حلب 30 غیر نظامی از جمله گروهی کارکنان بخش درمانی بیمارستان کشته و 62 نفر دیگر زخمی شدند. تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه نیز امروز در بیانیه‎ای حمله هوایی به این بیمارستان را تکذیب کرد.

150 نظامی دیگر آمریکایی وارد شرق سوریه شدند

یک منبع امنیتی کُرد از ورود 150 سرباز آمریکایی دیگر به شرق سوریه خبر داد. این منبع به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه خبر داد که این نیروها وارد یک منطقه نظامی در شهر «الرمیلان» واقع در ریف شرقی «حسکه» در شمال شرق سوریه شدند که تحت کنترل نیروهای پشتیبانی مردمی کُرد قرار دارد.

به گفته این منبع، بخشی از این نیروها از طریق بالگرد وارد فرودگاه الرمیلان شدند و بخشی دیگر نیز با توافق نیروهای کرد از راه عراق به سوریه رسیدند. این منبع کُرد همچنین تأکید کرد که در میان این نیروها، مربی و افراد امنیتی وابسته به سرویس اطلاعاتی آمریکا حضور دارند. اسپوتنیک همچنین گزارش داد، در منطقه‌ی که این نیروهای آمریکایی حضور دارند تدابیر امنیتی پیچیده‌ای در نظر گرفته و اعمال شده است.

به گفته این منبع، بخشی از نیروهای آمریکا به شهر «عین عیسی» واقع در ریف شمالی «رقه» رفته‌اند. ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف ضد داعش، دو هفته پیش در غرب شهرک «صرین» واقع در نزدیکی شهر «عین العرب» در ریف شمال شرق حلب یک پایگاه نظامی ایجاد کرد تا عناصر مسلح نیروهای موسوم به «دموکراتیک سوریه» را آموزش دهند.