به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۱۰۶۱۴۵

فرانسوی‌ها حق پخش وارونگی را خریدند

گروه فرهنگی: فیلم سینمایی «وارونگی» - به کارگردانی بهنام بهزادی - برای پخش در سینماهای فرانسه به کمپانی «دیافانا» فروخته شد.
فرانسوی‌ها حق پخش وارونگی را خریدند
فیلم سینمایی «وارونگی» که در بخش «نوعی نگاه» جشنواره‌ی «کن» حضور دارد، برای پخش در سینماهای فرانسه به شرکت فرانسوی «دیافانا» که از شرکت‌های بزرگ پخش فیلم‌های فرانسوی و آمریکایی است فروخته شد. همچنین کتایون شهابی مدیر شرکت «نوری پیکچر» که پخش بین‌المللی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد درباره‌ی میزان استقبال پخش‌کنندگان خارجی گفت: استقبال زیادی از سوی پخش‌کنندگان خارجی برای خرید حق امتیاز و پخش فیلم «وارونگی» شده است. تا کنون کشورهای سوئیس، نروژ، ترکیه، چین و سوئد برای خرید حق امتیاز و پخش این فیلم در کشورهای خودشان با ما مذاکره کرده‌اند.

شرکت «دیافانا» برای نخستین بار پخش فیلمی از ایران را بر عهده دارد. «این پایان جهان است» (خاویر دولان- کانادا)، «زن ناشناخته»(برادران داردن –بلژیک) و «عزیز آمریکایی» (آندره آرنولد- انگلیس) دیگر فیلم‌هایی‌اند که این شرکت امسال پخش آنها را بر عهده دارد.

 

فیلم وارونگی

در خط داستانی وارونگی آمده است: «سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه‌ی آنها که در گذشته ناکام مانده؛ حالا درآستانه‌ی شکل‌گیری دوباره است». سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات و عباد کریمی بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.

 

عوامل فیلم «وارونگی» نیز عبارتند از: کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس: بهنام بهزادی، مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی، تدوین: میثم مولایی، طراح گریم: سودابه خسروی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، موسیقی: سحر سخایی، طراح صحنه ولباس: بابک کریمی طاری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، افشین رضایی، عکاس: سمیه جعفری، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ و مدیر تولید: شهرام زاهدی.

مرجع : ایسنا