به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۲ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۰۶۳۵۶
سایت روزنامه گاردین:

ترامپ، ایرانی‌ها را یاد احمدی‌نژاد می‌اندازد

گروه سیاسی: اظهارات و رفتارهای پرتنش ترامپ بسیاری از مردم ایران را به یاد رئیس جمهور سابق این کشور یعنی محمود احمدی‌نژاد می‌اندازد.
ترامپ، ایرانی‌ها را یاد احمدی‌نژاد می‌اندازد
سایت روزنامه گاردین در گزارشی درباره نگاه مردم ایران به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می نویسد: فعالیت های دونالد ترامپ در آمریکا اما در ایران با تفریح و سرگرمی دنبال می‌شود. اظهارات و رفتارهای پرتنش وی بسیاری از مردم ایران را به یاد رئیس‌جمهور سابق این کشور یعنی محمود احمدی نژاد می‌اندازد. حتی یکی از نشریه های ایران اخیرا گزارشی ویژه در این باره منتشر کرد و با تیتر پدیده ترامپ و شباهت وی با احمدی‌نژاد عکس روی جلد خود را به این دو نفر و تصویری شبیه به یک پوستر فیلم اختصاص داد.

رقابت های انتخاابت ریاست جمهوری آمریکا اغلب در ایران به دلیل دورنمای توافق تاریخی هسته ای دنبال می شود. توافقی که تابستان گذشته میان ایران و گروه 1+5 به دست آمد. این توافق ژانویه وارد مرحله اجرا شد و پس از آن تحریم ها علیه ایران بر اساس این توافق به طور رسمی برداشته شد. سوال بزرگ و اصلی در میان ایرانیان اما اکنون این است که آیا رئیس جمهور بعدی آمریکا همچنان به اجرای توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود یا نه. چرا که خودداری از ادامه اجرای تعهدات توافق هسته ای می تواند آن را در معرض خطر قرار دهد.

مقامات ایران از اینکه به طور رسمی و آشکار یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا را تایید کنند خودداری می کنند اما در پشت پرده نگرانی‌هایی درباره عواقب نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر توافق هسته‌ای وجود دارد. حتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات عنوان کرده است که مواضع سخت‌تری در قبال ایران نسبت به اوباما اتخاذ خواهد کرد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و یکی از معماران اصلی توافق هسته‌ای ایران و غرب اعلام کرده است که ایران در امور مربوط به مسائل داخلی آمریکا دخالت نخواهد کرد.

وی در حاشیه سفر اخیرش به تایلند با بیان اینکه طبیعتا تصمیم گیری درباره این موضوع به مردم آمریکا ارتباط دارد، گفت: ما تنها روند انتخابات آمریکا را از دور نظاره می کنیم تا ببینیم چه کسی رئیس‌جمهور آینده این کشور خواهد شد. ترامپ پیش از حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز نام ناشناخته‌ای برای ایرانیان نبود، حداقل 3 کتاب وی به فارسی ترجمه شده بود و مردم درباره فعالیت های وی مطالعاتی داشته اند.
مرجع : نامه نیوز