به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۰۶۴۰۶
فرار به جلو درباره غارت اموال ملت ایران

احمدی‌نژاد: آزادی یعنی اگر زدی من هم بزنم

احمدی‌نژاد: آزادی یعنی اگر زدی من هم بزنم
گروه سیاسی-رسانه‌ها: باز هم به سفر استانی می‌رود؛ این‌بار اما نه به مرکز استان بلکه به شهرهای حاشیه‌ای نگاه ویژه‌ای دارد. محمود احمدی‌نژاد در شرایطی به استان کرمان رفت تا در جمع مردم جیرفت سخنرانی کند که خبرها حاکی است امام‌جمعه کرمان او را به حضور نپذیرفته است.

خبرگزاری آنا به نقل از یکی از نزدیکان امام‌جمعه کرمان نوشت: «از چند روز قبل گفته شده بود قرار است محمود احمدی‌نژاد به ملاقات آیت‌الله جعفری برود و با ایشان دیدار کند ولی خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه امام‌جمعه کرمان احمدی‌نژاد را به حضور نپذیرفته است، صحیح و درست است». او در ادامه تأکید کرد: «مواضع آیت‌الله جعفری نسبت به احمدی‌نژاد روشن و واضح است و امام‌جمعه کرمان جزء معدود ائمه‌جمعه‌ای در کشور است که در قبال رئیس دولت مهرورز چنین رویکردی دارد».

خبرگزاری «آنا» در ادامه گزارش داده: در روزهای گذشته تعداد زیادی از چهره‌های متنفذ سعی در انجام ملاقات امام‌جمعه کرمان و محمود احمدی‌نژاد داشته‌اند. به هر روی احمدی‌نژاد در جیرفت حاضر شد و در مصلای این شهر گفت: «بدون اراده و انتخاب، عقل کاری نمی‌تواند بکند و کمال عقل در توسعه اراده و انتخاب انسان است. معلوم است که اراده و انتخاب نیز مستلزم اختیار و آزادی است. بدون آزادی و اختیار، مأموریت انسان امکان تحقق عملی ندارد. شکوفایی عقل و اراده و حرکت کمالی انسان، نیازمند آزادی است».

به گزارش «باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت‌های نهم و دهم در ادامه افزود: «هیچ‌کس حق ندارد آزادی انسان را محدود کند. بدون آزادی، سخن‌گفتن از ارزش‌های الهی و انسانی بی‌معناست. تاریخ، روایت حرکت و مجاهدت پیوسته و تکاملی انسان‌ها و صالحان برای آزادی است». رئیس دولت مهرورز ادامه داد: «امروز سلطه‌گران بین‌المللی آزادند اموال ملت‌ها را به بهانه‌های زیاد غارت و مصادره کنند ولی ملت‌ها آزاد نیستند حق خود را استیفا کنند یا معادلش را از جیب آنها بردارند.

اشغالگران بین‌المللی آزادند حمله و اشغال کنند ولی ملت‌ها حق ندارند از خود دفاع کنند و به انواع تهمت‌ها، متهم می‌شوند. آنها آزادند به همه و به مخالفان خود انواع تهمت‌ها و افتراها را بزنند و ملت‌ها را تحقیر کنند اما ملت‌ها آزاد نیستند از خود دفاع کنند که در این صورت، افراطی، تروریست، ضدحقوق‌بشر یا مخالف نظم بین‌المللی معرفی خواهند شد. متأسفانه عده‌ای آزادی را به اسارت گرفته‌اند. انحصار آزادی برای عده‌ای خاص و محدودکردن عامه مردم بزرگ‌ترین ظلم به بشریت است. آزادی یعنی اگر دستت را بالا بردی، من هم دستم را بالا ببرم و اگر زدی، من هم بزنم، این می‌شود آزادی».

احمدی‌نژاد سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: «اشغالگران بین‌المللی آزادند حمله و اشغال کنند اما ملت‌ها حق ندارند دفاع کنند. اگر دفاع کردند، متهم می‌شوند. باید آزادی حداکثری برای همه باشد. اگر تو دستت را در جیب ملت ایران کردی، ملت ایران هم آزاد باشد دستش را در جیب تو کند». رئیس دولت سابق در پایان گفت: «اکنون همه وضع اقتصادی مردم را می‌بینیم. شرایطی که مردم در آن به‌سر می‌برند. من کنار شما هستم، خادم شما هستم، کوچک شما هستم. مثل شما زندگی می‌کنم اما الان شرایط اقتضا نمی‌کند وارد برخی مسائل شوم و شما با هوش ذاتی خود دلیل این را هم می‌دانید که چرا...».

فرار به جلو درباره غارت اموال ملت ایران
حضور و سخنرانی رئیس دولت‌های نهم و دهم در جیرفت در حالی است که این روزها ماجرای مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران توسط دادگاهی در آمریکا باعث بحث‌های فراوانی شده است. این سخنان احمدی‌نژاد درباره غارت دومیلیاردی اموال ایران توسط آمریکا و فرار به جلوی او و توجیه اینکه اگر آنها دست در جیب ما بردند، ما هم بتوانیم دست در جیب آنان ببریم، در حالی ایراد شد که روز گذشته روزنامه «کیهان» در تیتر یک خود آورده بود: «توقیف کشتی‌های تجاری آمریکا در خلیج‌فارس پاسخ غارت دو ‌میلیارد دلاری» و در توضیح این تیتر نیز نوشت: «درحالی‌که آمریکایی‌ها با گستاخی دو میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران را غارت کرده‌اند، تنها راه استیفای حق ملت سخن‌گفتن با آنها به زبان خودشان است. راهی که با توقیف کشتی‌های تجاری آنها در خلیج‌فارس هموار می‌شود». به نظر می‌رسد سخنان رئیس دولت سابق و نوشته کیهان در یک راستا باشد. در روزهای گذشته مشخص شد دلارهای ایران در دولت احمدی‌نژاد تبدیل به اوراق قرضه آمریکایی شده، اما آنها همچنان فرافکنی می‌کنند.

چهارشنبه هشت اردیبهشت دفتر محمود احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آمریکایی‌ها به یک بهانه دروغین که به سال ١٣٦٢ مربوط می‌شود، در سال جاری و در دوره حاکمیت دولت فعلی، دو‌ میلیارد دلار از منابع مالی ایران را غارت کرده‌اند. معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، این اقدام ظالمانه آمریکا را به دولت‌های نهم و دهم مرتبط می‌کنند». این در حالی بود که رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه به این موضوع واکنش نشان داده بود. روحانی در مراسم روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع منتخبان شوراها گفت: «کشورهایی هستند که به خاطر قدرت، ثروت، اقتصاد و نفوذ به هیچ چارچوبی اعتنا نمی‌کنند و به حقوق مردم و عدالت و اخلاق اعتنایی ندارند که در رأس آنها دولت ایالات متحده آمریکا است».

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «چرا ما نباید حواسمان جمع آن ظالم‌ها باشد؛ اگرچه ما اقدام آنها را محکوم می‌کنیم و از نظر ما بی‌ارزش است و دولت این مسئله را دنبال خواهد کرد؛ اما ما که در برابر آمریکا این همه مشکلات داشتیم، ‌داریم و خواهیم داشت، چرا باید طبق مثل معروف، گوشت را جلوی گربه بیندازیم و انتظار بلعیدن نداشته باشیم». روحانی گفته بود: «چه کسانی پول را بردند جایی که آمریکا می‌توانسته آن را بردارد و بعد از آن همه هشدارهایی که در سال‌های ٢٠٠٧ و ٢٠٠٨ داده شد، چرا اقدامی انجام نشد». او اضافه کرد: «دولت تیمی را مأمور کرده که همه موارد را بررسی کند و از این کارگروه می‌خواهم نتیجه بررسی خود را شفاف و روشن در اختیار ملت قرار دهد. مردم باید از سرنوشت ثروت خود مطلع باشند».

به نظر می‌رسد هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ نزدیک‌تر شویم، حجم سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود و به‌تبع آن فرافکنی‌های او هم افزایش پیدا می‌کند. چند روز پیش احمد توکلی گفته بود دلایل شرعی و قانونی کافی برای رد صلاحیت احمدی‌نژاد وجود دارد و علی مطهری هم گفته بود احمدی‌نژاد ابتدا باید محاکمه شود، بعد به‌عنوان نامزد انتخابات خود را معرفی کند.
مرجع : روزنامه شرق