به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۱۰۶۴۱۱

شیشه عمر فوتبال عربستان در دست ایران

گروه فرهنگی: دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه و چهارشنبه به پایان می‌رسد، اما هنوز هیچ تیم عربستانی مجوز حضور در مرحله بعد را به دست نیاورده و باید در این هفته‌ با نمایندگان ایران بازی کنند.
شیشه عمر فوتبال عربستان در دست ایران
هفته‌ ششم لیگ قهرمانان آسیا هفته‌ جاری برگزار می‌شود و تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد مشخص خواهد شد. پس از حذف نفت در مرحله پلی‌آف، ایران با سه نماینده در این مسابقات شرکت کرد و عملکرد نسبتا موفقی هم داشتند. ذوب آهن و تراکتورسازی در هفته‌ پنجم و پس از شکست نمایندگان عربستانی مجوز صعود به مرحله بعد را گرفتند و فقط سپاهان که حال و روز خوشی هم ندارد از این ر‌قا‌بت‌ها کنار رفت.

 

در سوی مقابل رقیب دیرینه ایران، یعنی عربستان با چهار نماینده در این مسابقات حاضر است، اما هنوز نتوانسته‌اند صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند. نکته بارز این هفته‌ مصاف نمایندگان عربستان با ایران است و آنها برای صعود به مرحله بعد حتما باید نمایندگان ایران را شکست دهند، اما اگر سه نماینده ایران بتوانند حتی یک مساوی از عربستانی‌ها کسب کنند، عملا سه نماینده عربستان حذف خواهند شد.

 

در صورت پیروزی نمایندگان ایران مقابل عربستانی‌ها، این موفقیت وقتی چشم‌گیرتر می‌شود که دولت و فدراسیون فو‌تبا‌ل عربستان به دلایل واهی، حاضر به بازی در ایران نشدند و اگر چهار نماینده این کشور به مرحله بعد صعود نکنند در لیگ قهرمانان آسیا سال آینده امتیاز کمی در تقسیم بندی تیم‌ها خواهند داشت و شاید دیگر با چهار نماینده در این بازی‌ها شرکت نکنند.

 

* تراکتورسازی ایران – الهلال عربستان

 

سرخپوشان تبریز قبل از بازی با 12 امتیاز صعود خود به مرحله بعد را به عنوان تیم نخست قطعی کرده‌اند و در بازی رفت هم این تیم را در قطر برد تا سه امتیاز بازی خارج از خانه را کسب کند. تراکتورسازی این هفته‌ در عمان که به عنوان میزبان تیم‌های ایران مشخص شد به میدان می‌رود و در صورت کسب پیروزی یا تساوی مقابل الهلال و پیروزی احتمالی پاختاکور ازبکستان مقابل الجزیره امارات، الهلال به رده سوم سقوط می‌کند و به ‌این‌ ترتیب حذف خواهد شد.

 

1. تراکتورسازی 12 امتیاز

 

2. الهلال 8 امتیازی

 

3. پاختاکور 7 امتیاز

 

4. الجزیره یک امتیاز

 

* سپاهان – الاتحاد

 

سپاهان تنها تیم حذف شده ایران در دور گروهی است و با سه امتیاز در قعر گروه قرار دارد، اما الاتحاد هم وضعیت چندان خوبی ندارد و با شش امتیاز سوم است. طلایی پوشان ایران در دو هفته‌ گذشته لیگ برتر دو تیم نسبتا خوب نفت تهران و گسترش فولاد را شکست داده‌اند و با کسب تساوی مقابل الاتحاد، مانع صعود نماینده عربستان به مرحله بعد می‌شوند.

 

1. لوکوموتیو ازبکستان 9 امتیاز

 

32. النصر امارات 8 امتیاز

 

3. الاتحاد عربستان 6 امتیاز

 

4. سپاهان ایران 3 امتیاز

 

* النصر عربستان -‌ ذوب آهن ایران

 

ذوب آهن قبل از این بازی با 11 امتیاز صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد و برای صدرنشینی تنها به یک تساوی نیاز دارد، اما النصر با پنج امتیاز در رده سوم است و سه امتیاز کمتر از لخویا هشت امتیازی دارد. از طرفی تفاضل گل النصر 6- است و لخویا تفاضل گل 5 + دارد و به نظر نمی‌رسد نماینده عربستان بتواند 10 گل به ذوب آهن بزند و لخویا بازنده دیدار بنیادکار ازبکستان باشد.

 

1. ذوب آهن 11 امتیاز

 

2. لخویا قطر 8 امتیاز 5+ تفاضل

 

3. النصر عربستان 5 امتیاز 6 – تفاضل

 

4. بنیادکار ازبکستان 2 امتیاز

 

* الهلال عربستان – الجیش قطر

 

پس از حذف نفت در مرحله پلی‌آف مقابل الجیش، ایران نماینده‌ای در این گروه ندارد. در این گروه الجیش با 10 امتیاز صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد و در صدر قرار دارد. العین امارات هم هفت امتیازی است و در صورت شکست نسف قارشی، قعرنشین گروه فرصت صعود به الهلال را نخواهد کرد.

 

1. الجیش قطر 10 امتیاز

 

2. العین امارات 7 امتیاز

 

3. الاهلی عربستان 6 امتیاز

 

4. نسف قارشی ازبکستان 5 امتیاز

 

با این حساب نمایندگان عربستانی شانس کمی برای صعود دارند و با حذف نمایندگان آنها که نمایندگان ایران تاثیر مستقیمی در این اتفاق دارند، انتقام کارشکنی آنها گرفته خواهد شد. این وضعیت اهمیت تلاش دو چندان تیم‌های ایرانی را نشان می‌دهد. آنها می‌توانند بعد از سیاسی‌کاری فوتبال عربستان، درس فوتبالی خوبی به نمایندگان سعودی بدهند.

 

 

 

مرجع : ایسنا