به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۱۰۶۴۴۷
فراكسيون 169 نفره اصلاح‌طلبان و حامیان دولت

اصلاح‌طلبان با لاریجانی رقابت نمی‌کنند

گروه سیاسی: رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان گفت: فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم با توجه به ترکیب منتخبان فهرست اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و احزاب معتدل 169 نفره خواهد بود.
اصلاح‌طلبان با لاریجانی رقابت نمی‌کنند
حجت الاسلام محسن رهامی افزود: مشغول رایزنی و تبادل نظر برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و كمیسیون ها تا هفتم خرداد هستیم. وی درباره فراكسیون های مجلس دهم و رویكرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تاكید كرد: در مجلس هم میان اصلاح طلبان و علی لاریجانی رقابتی ایجاد نخواهد شد و سعی خواهیم كرد در قالب یك فراكسیون همكاری كنیم.

رییس كمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح‌طلبان همچنین در تحلیل خود از نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: با توجه به این كه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اكثریت مطلق مجلس دهم را به دست آوردند می‌توانیم هیات رییسه‌ قوی تشكیل دهیم. رهامی افزود: درست است كه در آمار منتشر شده تعداد نامزدهای راه یافته از فهرست امید 125 نفر هستند اما با توجه به مجموع راه یافتگان به مجلس از فهرست اصلاحات، حامیان دولت و نیروهایی كه به طور اختصاصی از احزاب معتدل نامزد بوده‌اند به احتمال زیاد فراكسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم 169 نفره خواهد بود. در مجلس دهم سعی خواهیم كرد با نیروهای معتدل یك فراكسیون را تشكیل دهیم و در این فراكسیون قوی تحت هر عنوانی متشكل شویم و از تشتت و اختلاف پرهیز كنیم.

وی درباره انتخاب ربیس مجلس دهم نیز گفت: بحث ریاست مجلس مطرح نیست، اصلاح طلبان به هیچ وجه نمی خواهند ائتلافی كه در تهران میان حامیان لاریجانی و اصلاح طلبان شكل گرفته بود در داخل مجلس دچار اختلاف یا انشقاق شود. اگر با اصولگرایان معتدل دچار اختلاف شویم نمی توانیم در مجلس دهم موثرعمل كنیم، مخالفان ما می خواهند میان نیروهای معتدل چنین اختلافی پیش بیاید. به همین دلیل برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و كمیسیون ها تا 7 خرداد مشغول رایزنی و تبادل نظر هستیم. وی به نقش آفرینی لاریجانی در حمایت از دولت یازدهم در سه سال گذشته به خصوص در موضوع برجام اشاره كرد و گفت: اصلاح طلبان سعی خواهند كرد به جای رقابت، با وی همكاری داشته باشند.
مرجع : ایرنا

سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ۲۳:۰۲
اگر آقای لاریجانی رییس بشه شرایط برای همه بهتر میشه. (335585)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۰۰:۵۰
لاریجانی با تصویب بیست دقیقه ای برجام بدفرجام نشان داد که کاتولیک تر از پاپ است او شاخصه های اصولگرایی را فاقد است (335593)
ثناگوی محمود در هپروت و برهوت1!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۲۲:۵۷
شاخص اصول گرایی محمود هزاره است؟؟؟!!! (335658)
صادق
Portugal
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۰۷:۱۰
اقای عارف باید رئیس مجلس بشوند نه کسی دیگه (335600)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۰۷:۴۷
چرا همش شما، میخاهید با لاریجانی همکاری و تعامل کنید، یکبار شد آقای لاریجانی با شما تعامل کنه
یه برجام بود، که اونم دستوره مقامات بالاتر بود و خیلی ارتباط مستقیمی به لاریجانی نداشت
رییس آینده مجلس: فقط دکترعارف (335607)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۰۸:۳۱
عقلانیت اقتضامیکنداصلاح طلبان بالاریجانی تعامل خوبی داشته باشندوازتشتت آراءبپرهیزند.لاریجانی عملکردخوبی درخصوص برجام داشته وعملابه دیدگاه دولت احترام گذاشته.ازسوی دیگراگراصلاحات راپروسه بدانیم نه پروژه وریاستهادرمقابل آن فرع شایسته است بیشتربه فکرمشکلات اساسی کشورازجمله اقتصادی وحقوق شهروندی باشیم .بنابراین تدبیربیشتری رامی طلبدتابتدریج ازموانع عبوروبااصلاح قوانین انتخابات مجلس دربعدکیفی تعالی بیشتری پیداو مسیربرای ورودمتفکران واندیشمندان باسلیقه های گوناگون به مجلس هموارترگردد. (335609)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۰۸:۴۰
اینکه بزرگان اصلاحات تمایلی به تصاحب کرسی ریاست مجلس ندارند خیلی غم انگیز است.آخه چجوری میشه نماینده اول پایتخت با 8 برابر رای بیشتر کنار بایسته و ریاستو به رقیب واگذار کنه؟؟؟!!!بنده کم وبیش تحلیل ها را می خوانم و دلایل استراتژی محتاطانه اصلاح طلبان را درک میکنم اما قانع نمیشم. (335610)
ماها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۰
رقابت نکنید اما عارف را رئیس کنید (335615)
reformer
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ۱۵:۲۶
مردم به اصلاحات رای میدن که شرایط موجود اصلاح بشه اگه قرار بر ادامه رویه ی جاری است مطمئن باشین هیچ پشرفتی حاصل نمیشه. فقط عارف (335630)