به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۰۶۴۸۶
بزرگترین رویداد فرهنگی کشور افتتاح می‎شود

10 روز میهمانی با طعم کتاب در ایستگاه بیست و نهم

گروه فرهنگی: نمایشگاه بین المللی کتاب در شهرآفتاب سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 به ایستگاه بیست و نهم می رسد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از امروز 14 اردیبهشت با حضور رییس جمهور در محل جدید آن -شهرآفتاب- آغاز به کار می کند.در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که امروز 9 صبح برگزار می شود دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور فرهنگی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سیدعباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور خواهند داشت.

نمایشگاه امسال میزبان میهمانانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، چین، عمان، الجزایر و... خواهد بود. چند نویسنده ایتالیایی، رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا، رئیس نمایشگاه کتاب تورینو ایتالیا و... با سفر به ایران در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت می کنند. همچنین نویسندگانی از کشورهای مکزیک و استرالیا در نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهند داشت.

روسیه نیز میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است و 45 نفر از نویسندگان، ناشران و مسئولان نشر این کشور در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.امسال بیش از 2500  ناشر به صورت الکترونیکی برای حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ثبت نام کردند. 334 ناشر کودک و نوجوان، حدود 1500 ناشر عمومی، 521 ناشر دانشگاهی و 142 ناشر آموزشی در این رویداد بزرگ حضور دارند.همچنین در نمایشگاه امسال بیش از 160 هزار عنوان کتاب لاتین و عربی عرضه می شود.

118 هزار و 36 عنوان کتاب لاتین و  42 هزار و 420 عنوان کتاب عربی در نمایشگاه حضور دارد که از این میان 50 درصد از این کتاب ها به سه سال اخیر (2016- 2015 - 2014 ) مربوط می شوند. از این نظر تلاش شده تا کتاب های جدید و به روز در این بخش عرضه شوند.بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.