به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۰۶۴۹۷

از توافق با ابران هیچ به دست نیاوردیم

گروه بين‌الملل: نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که از توافق هسته‌ای با ایران هیچ چیز به دست نیاورده‌ایم.
از توافق با ابران هیچ به دست نیاوردیم
دونالد ترامپ در یک سخنرانی در ایالت ایندیانا گفت: همه ما ماموریتی داریم و باید رو راست بگویم که ما نباید توافق‌هایی مانند توافق با ایران داشته باشیم. ما 150 میلیارد دلار به آن‌ها دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم. وی که به بیان اظهارات غیرمعقول در کمپین‌های انتخاباتی‌اش شهرت دارد، گفت: شما دیدید که در عراق چه در حال روی دادن است. آنجا از داخل منفجر شده است. ایران به آنجا رفت و آنجا را گرفت و آنها حتی یک گلوله هم شلیک نکردند. آنها برنده شدند. آنها این اقدامات را دهه‌هاست که انجام می‌دهند.

ترامپ افزود: ما نباید قابل پیش بینی باشیم اما قابل پیش بینی و شرمسار بوده‌ایم. فرقی نمی کند که چه روی داده است اما ما بسیار شرمسار بوده ایم. اما ما باید کشورمان را دوباره بزرگ کنیم. ما نباید به خاطر بازداشت 10 ملوان خود شرمسار شویم. ترامپ در اینجا به بازداشت 10 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی اشاره کرده است. این ملوانان در اسفند ماه سال 1394 در حالیکه به دلیل نقص فنی در قایق‌هایشان به اشتباه وارد آب‌های ایران شده بودند، دستگیر اما پس از یک روز آزاد شدند.