به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۰۶۵۰۰
رییس اتاق بازرگانی ایران:

کره‌ای‌ها ایران را فقط بازار مصرف نبینند

گروه اقتصادی: رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران را نباید فقط به عنوان بازار مصرف نگاه کنند بلکه باید به دنبال کار مشترک با ایران باشند. این باور اگر در کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی به صورت جدی دنبال نشود قابل قبول نیست، چرا که ایران قبل از اروپایی‌ها علاقه‌مند است با کشورهای آسیایی به ویژه با کره همکاری داشته باشند.
کره‌ای‌ها ایران را فقط بازار مصرف نبینند
محسن جلال پور در همایش تجاری ایران و کره جنوبی که امروز - سه‌شنبه - در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، گفت: رشد اقتصادی کره جنوبی برای مردم ما خوشحال کننده است. ما از اینکه یک کشور آسیایی موفق شده در دهه های اخیر به پیشرفت قابل توجهی دست یابد، خشنود هستیم. جلال پور با اشاره به روابط تجاری دو کشور تصریح کرد: سابقه تجارت دو کشور کم رونق نبوده اما مایه افتخار هم نبوده است. آنچه در دوره جدید برای ارتقای روابط پایدار با کره اهمیت دارد این است که تلاش کنیم ایران تنها به عنوان بازار مصرفی یا صادرکننده انرژی محسوب نشود.

 

وی افزود: برای همکاری‌های صنعتی و اقتصادی ایران و کره باید از بازار بزرگ خارمیانه استفاده کنیم و از طرف دیگر کره جنوبی در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند تجارب خود را به ایران منتقل کند. جلال پور همچنین به تاریخ و فرهنگ غنی کره اشاره و تصریح کرد که امنیت موجود در هر دو کشور می‌تواند به ارتباط اقتصادی پایدار و مستحکم بیانجامد.

 

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کره جنوبی تجربیات خوبی در زمینه‌هایی دارد که ایران به آن نیازمند است. از جمله آن می‌توان به کاهش تلفات انرژی، تولید لوازم خانگی، خودرو و کالاهای صنعتی اشاره کرد.

مرجع : ایسنا