به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۱۰۶۵۲۹

نظر پزشکیان درباره ریاست مجلس دهم

گروه سیاسی: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از ایجاد اختلاف میان حامیان لاریجانی و حامیان عارف، مردمی که با امید به حل مشکلات‌شان به این اشخاص رأی داده‌اند، لطمه می‌خورند.
مسعود پزشکیان تصریح کرد: در مورد عملکرد رئیس مجلس نه می‌توان آن را مثبت و نه آن را ایده‌آل ارزیابی کرد اما در بزنگاه‌هایی که برخی‌ به دنبال این بودند که مجلس را فرمایشی جلوه دهند و یا به دنبال منافع خاص بودند لاریجانی مثبت عمل کرد. وی افزود: مدیریت ایشان در مورد موضوع برجام نمونه‌ است؛ مجلس تصمیماتی گرفت که اشخاصی که دلواپس بودند دلواپس‌تر شدند و منطق مجلس با خواست مردم پیش رفت و مردم نیز با رأی خود نشان دادند که این نوع دلواپسی‌ها را نمی‌پذیرفتند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نیازهای مردم و انتظارات مردم از مجلس آینده گفت: آن‌چه که مهم است و من فکر می‌کنم باید همه جریان‌های پیروز در انتخابات به آن توجه کنند مشکلات معیشتی و اقتصادی است. در همه جریان‌ها،‌ فراکسیون‌ها، تیم‌ها و لیست‌ها باید راهکار عملی برای دغدغه‌های مردم داشته باشیم و باید از ظرفیت‌های خود و با بکارگیری خرد جمعی این مشکلات را مرتفع سازیم.
 
نماینده مردم تبریز تاکید کرد:‌ قطعا راه حل این مشکلات جدل و مباحثه بر سر ریاست مجلس نیست بلکه راه حل این است که همه با هر نگاه و گرایشی بنشینند و با استفاده از ظرفیت‌های فکری و فنی کشور و افراد باتجربه یک راه درست و علمی را برای قانون‌های کارآمد بکار گیرند و دولت را ملزم به اجرای یک قانون کارشناسی و کارآمد کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: زمان برای به کرسی نشاندن حرف‌های شخصی و بدون پشتوانه علمی و منم منم کردن گذشته است؛ باید تلاش کنیم راه درست را از لسان هر جریانی استخراج کنیم و به کار بگیریم و بدانیم اگر یک جریان بخواهد بدون استفاده از توان کارشناسی و خرد جمعی پیش رود و نتواند در حل مشکلات مردم موفق باشد اقبال عمومی را از دست خواهد داد و نگاه مردم به آن‌ها تغییر خواهد کرد.
مرجع : ایسنا