به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۱۰۶۵۴۴

ادعاي همکاری بشار اسد با داعش

ادعاي همکاری بشار اسد با داعش
گروه بين‌الملل: شبكه خبري اسکای نیوز در گزارشي نوشت: دولت بشار اسد اقدام به خرید نفت از داعش نیز میکرده است و عملیات های نظامی داعش و دولت سوریه کاملا با هماهنگی هم صورت می‌گیرد و دولت بشار اسد داعش را در مورد عملیات های نظامی آگاه و هشیار میکند. به ادعای اسکای نیوز اعضای سابق داعش نیز این همکاری های نظامی و تجاری داعش و دولت اسد را تایید کرده اند.

به گزارش پارسینه به نقل از اين شبکه خبری ، مستندات افشا شده از گروه تروریستی داعش نشان میدهد که دولت سوریه و بشار اسد برای چندی سال متمادی با داعش همکاری داشته اند. به گفته این شبکه خبری این مستندات که روز دوشنبه – دیروز – منتشر شده است، حاکی از قراردادهایی بین دولت سوریه و داعش است.

شبکه اسکای نیوز ادعا کرده است که در پشت تقابل و جنگ ظاهری دولت سوریه با تروریست های داعش این دو چند سالی است که با یکدیگر تبانی و همکاری دارند. تا جایی که حتی بر اساس اسنادی که اسکای نیوز مدعی افشای آنها شده است آزادی شهر تاریخی پالمیرا که نقطه عطفی در جنگ سوریه تلقی میشود بخشی از یک توافق بلند مدت بین دولت بشار اسد و داعش بوده است. در واقع تغییر وضعیت کنترل شهر پالمیرا نتیجه یک توافق و مصالحه بوده است و نه یک پیروزی نظامی.

این شبکه حتی مدعی شده است که دولت بشار اسد اقدام به خرید نفت از داعش نیز میکرده است و عملیات های نظامی داعش و دولت سوریه کاملا با هماهنگی هم صورت میگیرد و دولت بشار اسد داعش را در مورد عملیات های نظامی آگاه و هشیار می‌کند. به ادعای اسکای نیوز اعضای سابق داعش نیز این همکاری های نظامی و تجاری داعش و دولت اسد را تایید کرده‌اند. همچنین این گزارش اشاره کرده است که حملات وحشیانه داعش به پاریس و بروکسل از مدتها پیش طراحی شده بوده و بسیار پیچیده تر از آن است که تا کنون تصور میشده است.