به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۵۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۱۰۶۵۴۵
توسط جنگنده‌های روسی و سوری

طي دور روز، حلب ۲۰۰ بار بمباران شد!

گروه بين‌الملل: شبكه الميادين گزارش داد كه طي دو روز گذشته تاكنون، جنگنده‌های روسی و سوری ۲۰۰ بار مناطق شرقي حلب كه در كنترل مخالفان قرار دارد را بمباران کردند.
طي دور روز، حلب ۲۰۰ بار بمباران شد!
از سوی دیگر، تلویزیون سوریه گزارش داد که در حمله به بیمارستانی در غرب حلب كه در كنترل دولت است، سه زن کشته شده و 17 تن دیگر نیز زخمی شدند. جنگ خونين بیش از 10 روز قبل در شهر ويران شده حلب شدید شده است که به کشته شدن بیش از 250 غیرنظامی از جمله 50 کودک انجامیده است.

جنگنده‌های سوری و روسي مناطق شرقی را که تحت تصرف مخالفان مسلح است هدف قرار می‌دهند و گروه‌های مسلح هم با راکت محله‌های غربی را که تحت کنترل نظام سوریه است به شدت هدف قرار داده و جان غیرنظامیان را می‌گیرند.

در همين حال، دبیر کل سازمان ملل از تمامی کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا برای پایان خونریزی‌ها در سوریه اقدام کنند. "بان کی مون" در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت با اعلام اينكه حمله هوايي هفته پيش به بيمارستان قدس در حلب توسط هواپيماهاي حكومت سوريه صورت گرفته افزود در اين حمله 20 كودك بيمار و پزشك متخصص كودكان كشته شدند. وي همچنين گفت: نیمی از تاسیسات بهداشتی و بیمارستانی در جنگ سوریه ویران شده است.

بان کی مون افزود: هدف قرار دادن کاروان های پزشکی و تاسیسات بهداشتی جنایت ضد بشریت است. شصت میلیون انسان در جهان مجبور شدند به علت جنگ ها مناطق زندگی خود را ترک کنند. ما خواهان نجات آتش بس در سوریه هستیم. از همه می خواهیم تا برای کاستن از پیامدهای جنگ سوریه همکاری کنند. طرحی را برای مقابله با پدیده حمله به کاروان های پزشکی در مناطق درگیری اعلام خواهیم کرد.

از سوی دیگر استفان دوجاریک سخنگوی بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل سازمان ملل از تشدید خطرناک نبرد در داخل شهر حلب و اطراف آن و افزایش کشته‌ها و ویرانی‌ها در صفوف غیرنظامیان احساس نگرانی عمیق می‌کند. سخنگوی بان کی‌مون تاکید کرد: فروپاشی کامل توقف اقدامات جنگی (آتش بس) تنها به خشونت و مرگ و ویرانی بیشتر منجر خواهد شد و علاوه بر آن، تلاش‌ها برای ایجاد راه حلی از طریق مذاکرات برای این جنگ وحشیانه را تضعیف خواهد کرد.

لاوروف: در ساعات آتی تصمیماتی درباره برقراری آتش‌بس در حلب اتخاذ می‌شود
 
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آتش‌بس یکجانبه اعلام شده توسط ارتش سوری می‌تواند طی ساعات آتی حلب را نیز شامل شود. به گزارش بی‌بی‌سی، سرگئی لاوروف اعلام کرد که روسیه مشغول همکاری با آمریکا و سازمان ملل است تا "رژیم آتش‌بس" ایجاد شده در دمشق و لاذقیه در حلب نیز مستقر شود.

با اینحال لاوروف هشدار داد که شورشیان باید از مناطقی که تروریستها در آن مستقر هستند و هدف حملات قرار دارند خارج شوند. وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با دیپلماتهای ایتالیایی و سوئدی به خبرنگاران گفت که انتظار می‌رود در آینده نزدیک – شاید چند ساعت آتی- تصمیماتی درباره ایجاد آتش‌بس در منطقه حلب اتخاذ شود.

لاوروف افزود: هدف مذاکره کنندگان روس، آمریکایی و سازمان ملل توسعه رژیم آتش‌بس و نامحدود ساختن آن به شکلی ایده‌آل است. از سوی دیگر استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه‌شنبه وارد سوریه شده است تا به تلاش‌ها برای برقراری آرامش سریع در سوریه کمک کند.