به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۰۶۵۹۵
وزیر بهداشت:

طرح تحول سلامت سرمایه نظام است

گروه جامعه: وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت یک سرمایه اجتماعی برای نظام به شمار می رود.
طرح تحول سلامت سرمایه نظام است
سید حسن هاشمی شامگاه پنجشنبه در اولین المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در مجتمع رفاهی وزارت بهداشت و درمان در ساری برگزار شد، گفت: همه ما با معاونت توسعه مدیریت منابع وزارت بهداشت سرو کار داریم و توسعه امر ورزش بر عهده این معاونت است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مردم از آن رنج می‌برند وجود واعظان بی‌عمل هستند و از این وزارت در حوزه سلامت پذیرفته نیست که مردم را به ورزش و مصرف کم نمک، شیرینی، روغن توصیه کند و خود مبتلا به این موضوعات باشد. وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه کسی که ورزش نمی‌کند در وزارت بهداشت جایی ندارد، تصریح کرد: همه کارکنان علوم پزشکی باید الگوی فعالیت ورزشی در جامعه باشند.

وی ورزش را مایه شادابی و ارایه خدمات بهتر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دانست و افرود: برای ورزش کردن نیازی به امکانات گسترده و زیاد نیست و می‌توان در مکان های کوچک نیز ورزش کرد. هاشمی اظهار کرد: برخی از دانشگاهها در توسعه ورزش همت داشتند و باید بدانیم که ورزش کارکنان دانشگاه مهم تر از المپیاد دانشجویی و المپیاد کارکنان است چرا که کارکنان دانشگاه باید سال ها در وضعیت سخت بتوانند به مردم ارایه خدمات داشته باشند.

وی افزود: قول می دهم با همت کمیته رفاهی و ورزش و جوانان، کارکنان وزارت بهداشت بتوانند در عرصه‌های ورزشی ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند و ما شاهد قهرمانانی از این وزارتخانه باشیم. وزیر بهداشت و درمان گفت: دو سال از طرح تحول سلامت گذشت و کارکنان وزارت بهداشت اقدامات ارزشمندی را برای مردم انجام دادند و این یک سرمایه اجتماعی برای نظام است.

وی با اشاره به اینکه اگر هر دولتی گره ای از مشکلات مردم را رفع کند کشور گلستان می شود، بیان کرد: این دولت اقدامات خوبی در طرح تحول سلامت انجام داد ولی هنوز کامل نیست و باید از آن مواظبت کرد. هاشمی ادامه داد: در تمام نظر سنجی‌هایی که تا به حال از سوی صدا وسیما نجام شده هیچ گاه رضایتمندی مردم از وضعیت بیمارستان کمتر از 70 درصد نبوده است و این در شرایطی است که در گذشته بیشترین نارضایتی مردم بعد از یکی دو حوزه از وزارت بهداشت بود. وی تاکید کرد: باید برای تمام 420 هزار پرسنلی که در وزارت بهداشت فعالیت می کنند بستر فعالیت ورزشی فراهم شود.
مرجع : ایسنا