به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۱۰۶۶۱۲

آتش‌بس چند ساعت بيشتر دوام نياورد؛ ده‌ها نفر در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان کشته شدند

گروه بين‌الملل: گزارش ها حاكيست كه حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در استان ادلب، در شمال سوریه، به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شده است و ده‌ها نفر هم در این حمله زخمی شده‌اند.
آتش‌بس چند ساعت بيشتر دوام نياورد؛ ده‌ها نفر در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان کشته شدند
آسوشیتدپرس شمار کشته‌شدگان را ٢٨ نفر گزارش کرده است. در ویدئوها و عکس‌هایی که از آثار این حمله منتشر شده دیده می‌شود که چادرهای آوارگان از بین رفته است و امدادگران در میان دود و شعله‌ها سعی در خاموش کردن چادرهای آوارگان دارند. گفته شده که هواپیماهای روسی یا سوری این حمله را انجام داده‌اند اما این ادعاها به طور رسمی تایید نشده است. حمله به اردوگاه کامونا در شهر سرمدا، در استان ادلب و در نزدیکی مرز ترکیه، منطقه‌ای را هدف گرفته است که در کنترل شبه نظامیان مخالف بشار اسد است. نیروهای وفادار به بشار اسد اخیرا در استان ادلب حملاتی هوایی انجام داده‌اند. یک روز پیش دولت سوریه و بخشی از شبه نظامیان مخالف بشار اسد توافق کردند که آتش‌بس موقت در حلب تمدید شود.

زدو خورد‌ها در نزدیکی شهر حلب سوریه از سر گرفته شد

در همين حال، به گزارش تلویزیون لبنانی المیادین زد و خورد بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح بشار اسد در دهکده‌ای در نزدیکی حلب از سر گرفته شده است. این دهکده که در دست نیروهای دولتی است بعد از ظهر پنجشنبه هدف حملات شورشیان قرار گرفت. به گزارش المیادین جنگنده‌های ارتش سوریه نیز حملات هوایی خود را علیه مواضع مخالفان در نزدیکی این دهکده آغاز کرده‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه هم از شدید بودن درگیری‌ها در این منطقه خبر داده است. آتش بس ۴۸ ساعته در سوریه از جمله در حلب ساعت یک بامداد به وقت محلی آغاز شده بود و قرار است تا شامگاه جمعه ادامه یابد. آمریکا و روسیه در تلاشند طرفهای درگیر را به برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح ترغیب کنند ولی تا کنون موفق نشده‌اند از زد و خورد‌های پراکنده و بمبارانهای نیروی هوایی سوریه جلوگیری کنند.