به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۰۶۶۵۰
سازمان ملل: یک «جنایت جنگی» است

افزایش تلفات بمباران اردوگاه آوارگان سوری

گروه بین الملل: جاش ارنست، سخنگوی كاخ سفید و در واكنش به بمباران هوایی اردوگاه آوارگان سوری گفت: هیچ عذر و بهانه‌ای برای بمباران زنان و كودكانی كه از بیم جنگ به ارودگاه كامونا پناه برده‌اند، قابل قبول نخواهد بود.
افزایش تلفات بمباران اردوگاه آوارگان سوری
منابع مختلف خبری، تعداد کشته‌شدگان حمله هوایی هواپیماهای روسی و سوری به اردوگاه آوارگان سوری در شهر ادلب نزدیك مرز تركیه را بین 30 تا 50 نفر گزارش کرده‌اند. بر پایه این گزارش، سخنگوی سازمان ملل این حادثه را یک «جنایت جنگی» خوانده و خواستار تحقیق فوری درباره آن شده است. همزمان، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز این خبر را 'هولناك' توصیف كرده و كمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا هم آن را 'شوك‌آور' خوانده است. در ویدئوها و عكس‌هایی كه از آثار حمله به اردوگاه آوارگان سوری منتشر شده، دیده می‌شود كه چادرهای آوارگان از بین رفته است و امدادگران در میان دود و شعله‌ها سعی در خاموش كردن چادرهای آوارگان دارند.
گفته شده كه حمله به اردوگاه كامونا در شهر سرمدا، در استان ادلب و نزدیك مرز تركیه، منطقه‌ای را هدف گرفته است كه در كنترل شبه نظامیان مخالف بشار اسد است. در حالی كه یك نهاد حقوق بشری در بریتانیا كه بحران سوریه را دنبال می‌كند تعداد قربانیان این حمله را ۲۸ نفر اعلام كرده، فعالان دیگر در داخل سوریه كشته شدن دست كم ۳۰ نفر را گزارش كرده‌اند. 2 روز پیش دولت سوریه و بخشی از شبه نظامیان مخالف بشار اسد توافق كرده بودند كه آتش‌بس موقت در حلب تمدید شود.