به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۰۶۷۳۲
درباره دخالت دولت در انتخابات فوتبال

واکنش‌ها به‌ ادعای آجرلو پس‌ از ناکامی

گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان درباره برخی شبه‌افکنی‌ها درباره دخالت دولت در انتخابات فوتبال تاکید کرد که اگر دولت قصد دخالت داشت محمود اسلامیان رای می‌آورد.
امیر عابدینی
امیر عابدینی
به گزارش ایسنا، محمود گودرزی قبل از ترک مجمع فدراسیون فوتبال گفت: از روزی که من وارد وزارت شده‌ام، به هیچ توصیه‌ای گوش نداده‌ام و به سفارشی تن ندادم. کسی دستوری به من نداده و هر تصمیمی بگیرم، هیچ تاکید و دستوری در آن نبوده است. وزیر ورزش تصریح کرد: شایسته دولت تدبیر و امید نیست که دخالت کند، چون این دولت رای مردم را حق الناس می داند. من به هیچکس توصیه نکرده‌ام و کسی هم به من توصیه نکرده است. رایزنی یک امر بدیهی است. اختیار انسان‌ها در دست خودشان است. آنچه که من در این انتخابات دیدم سلامت بود و هیچ شبهه‌ای نبود و اگر می دیدم حتما برخورد می‌کردم. تلاش ما این است که به مر قانون توجه شود.

وی ادامه داد: بعضا برخی از این کاندیداها، دوستان را نزد من می‌آوردند و خودشان هم می‌آمدند و به من می‌گفتند که از من حمایت کن. من به هیچ‌یک از بزرگواران اهانت نمی‌کنم. همه حاضران اهل فن هستند و آنها هم زیر بار این مساله نمی‌روند. وزیر ورزش افزود: اگر کسی از دولت توصیه می‌شد، مطمئنا اسلامیان امروز رای می‌آورد. دوستان عنایت داشته باشند که در رای آنها دستی برده نشده و نماینده AFC اینجاست و می‌تواند شهادت دهد که هیچ زور و فشاری در کار نبوده است. امیدوارم همانقدر که از برد لذت می‌بریم، از باخت منصفانه هم ناراحت نشویم. بارها شده که در فدراسیون‌ها کسی انتخاب شده که مورد وثوق من نبوده است ولی باید قبولش کرد. نباید کسی یک مجموعه را زیر سوال ببرد. بازهم عذرخواهی می‌کنم از اینکه جلسه را ترک می‌کنم.

گودرزی ادامه داد: جا دارد از زحمات هیات رئیسه قبلی که بعضا در هیات فعلی هم حضور دارند، تشکر کنم. جا دارد از کفاشیان بابت تلاش‌هایش در توسعه فوتبال ایران تشکر کنم. تجربیات ایشان قطعا در اختیار فوتبال ایران قرار خواهد گرفت و شما با رایی که به او دادید، این حکم را به او دادید. وزیر ورزش افزود: جا دارد به مجموعه جدید فدراسیون تبریک بگویم. به آقای تاج تبریک می گویم و از این به بعد امیدوریم منشا اثرات خیر باشند.

حرف‌های دلواپسانه آجرلو پس از ناکامی

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید جهانگیری و اسلامیان از تاج حمایت می‌کردند! مصطفی آجرلو پس از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و این انتخابات را به آقای جهانگیری و اسلامیان تبریک می‌گویم که انتخابات خوبی را برگزار کردند. وی افزود: من حدود یک ماه قبل به وزیر ورزش گفته بودم که جهانگیری و اسلامیان از تاج حمایت می‌کنند.

آجرلو مدعی شد: صحبت کردن از فوتبال در دانشگاه آسان است اما عمل کردن به آن سخت است. در انتخابات این دوره دخالت کردند و جا دارد من از مردم ایران عذرخواهی کنم. از آقای جهانگیری، اسلامیان و وزیر ورزش عدالتخواه تشکر می‌کنم که در فوتبال دخالت کردند. روز گذشته از دفتر آقای یاسر هاشمی خبر رسید که آرای عزیزی خادم به سمت دیگری می‌رود. اگر این موضوع صحت داشته با شد وای به حال فوتبال ایران.

نامزد تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه شهرام دبیری گفته است برگزاری چنین جلساتی هیچ اشکالی ندارد تاکید کرد: صاحبان رای حق دارند که در انتخابات بررسی و تصمیم‌گیری کنند اما دخالت جهانگیری و اسلامیان غیر قابل قبول است. وزیر ورزش به کسی رای داد که چند ماه پیش او را متهم به فساد کرده بود اما به یکباره او را مسئول فوتبال ایران دانست و از او حمایت کرد. چنین اتفاقی بسیار تلخ است و وای به حال فوتبال پاک. فوتبال پاک از مسئولانش آغاز می‌شود اما این دستان پشت پرده، آغازگر فوتبال ناپاک هستند. او مدعی شد: آقای جهانگیری کاری را در فوتبال کردند که آقای احمدی‌نژاد چند سال پیش انجام دادند. هیچ فرقی بین دولت فعلی و دولت سابق وجود ندارد. وای به حال مردم که چنین فوتبالی داریم. به 8 سال قبل بازگشتیم. من به همین خاطر به دولت تدبیر و امید تبریک می‌گویم.

عابدینی: انتقاد پس از شکست جز فرهنگ بد ماست

عضو مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید آجرلو از روی عصبانیت درباره شرایط مجمع سخن گفته است. امیر عابدینی پس از مجمع فدراسیون فوتبال اظهارکرد: امروز مجمع در شرایط خوبی برگزار شد. چون من خودم فکر نمی‌کردم که یک نفر از اعضادر دور اول انتخاب شود و پیش‌بینی می‌کردم که انتخابات به دور دوم کشیده شود. فکر می‌کنم امروز انتخابات خیلی صحیح و سالم برگزار شد. او درباره‌ی اینکه گفته می‌شود با عزیزی خادم پیش از انتخابات تماس‌هایی گرفته شد، گفت: بهتر است جنجال درست نکنیم عزیزی خادم که اصلا حق رای نداشت. من فکر می‌کنم صحبت‌هایی که آقای آجرلو مطرح کردند در عصبانیت بوده و به زودی اصلاح می‌شود. امروز شاهد یکی از سالم‌ترین انتخاباتی بودیم که انجام شده است.

عابدینی درباره صحبت‌های آجرلو هم گفت: فرهنگ ما همین است. وقتی شکست می‌خوریم کاسه کوزه‌ها را بر سر رقبا می‌شکنیم. اعضای مجمع شب گذشته جلسه گذشتند و با هم مشورت کردند. ما که نمی‌توانیم حق مشورت آن‌ها را بگیریم. در این جلسه نه کفاشیان بوده و نه وزیر ورزش حضور داشته است. یک نفر شهادت بدهد که معاون اول رییس جمهور با اعضای مجمع تماس گرفته است. او در پایان درباره گلایه‌های وزیر ورزش هم گفت: وزیر ورزش گلایه داشتند که فدراسیون قبلی با وزارت تعامل نداشته است. البته ایشان گفتند که تعامل باید تعریف شود.

افشارزاده: دولت از هیچ نامزدی حمایت نکرد

مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید: بهتر است اجازه دهیم فوتبال راه خودش را طی کند. بهرام افشارزاده درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: انتخابات در شرایط خوب و مطلوب برگزار شد. او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که دولت از یکی از نامزدها حمایت کرده است؟ گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد. بهتر است برای فوتبال حاشیه نسازیم و اجازه دهیم فوتبال راه خودش را طی کند.

وی در پاسخ به این سوال که به کدام یک از نامزدها رای داده است، گفت: رای من پنهان است. به نظر من اگر کسی اعتراضی داشت و شرایط نامناسب بود امروز انتخابات با نظم و انضباط برگزار نمی‌شد. وی افزود: من احساس نکردم که وزارت ورزش از شخصی حمایت کرده است. رایی که من امروز دادم در شرایط کاملا مستقل بود. سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مصاحبه‌هایی که از قول او در سایت باشگاه منتشر می‌شود را خودش انجام می‌دهد یا خیر؟ گفت: تمام مطالبی که در سایت باشگاه منتشر می‌شود را خودم مطرح می‌کنم و خودم می‌نویسم. فعلا گفته‌ام کار آکادمی هم متوقف شود تا تکلیفش مشخص شود.

عزیزمحمدی: شکست را پذیرفتم و به اتحادیه باشگاه‌ها می‌روم

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید شکست را پذیرفته و کارش را در اتحادیه باشگاه‌ها ادامه می‌دهد.
عزیزالله محمدی درباره صحبت‌های آجرلو اظهار کرد: من در این باره صحبتی ندارم. در جلسه امروز نماینده AFC و همین وزارت ورزش و اعضای مجمع حضور داشتند. من هم به رییس جدید فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. ما سه نامزد بودیم که در انتخابات شرکت کردیم و اعضای مجمع یک نفر را انتخاب کردند. اگر هم شکست می‌خوریم نباید بیاییم و چنین صحبت‌هایی را مطرح کنیم. او در پایان اظهار کرد: من فعلا قصد هیچ گونه کاری را ندارم و به اتحادیه باشگاه‌ها می‌روم.

تاج: آجرلو از روی عصبانیت آن حرف‌ها را زده است

رییس جدید فدراسیون فوتبال می‌گوید انتظار داشت که مجمع چنین رایی به او بدهد. مهدی تاج پس از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های آجرلو اظهار کرد: شاید این صحبت‌ها را از روی عصبانیت مطرح کرده است. من شخصا 8 سال است که با این اعضای مجمع و مدیران باشگاه‌ها کار می‌کنم و انتظار داشتم با توجه به فعالیت 8 ساله‌ام چنین رایی در این مجمع به من بدهند.

وی افزود: در مجمع امروز آقای اسلامیان که به نوعی در دولت بودند رای نیاوردند و این نشان می‌دهد که مجمع شناخت خوبی نسبت به من و حساسیت‌هایی که من داشتم، دارد. او در ادامه صحبت‌هایش راجع به اظهارات مصطفی آجرلو مبنی بر اینکه وزیر ورزش او را یکی از متهمان فساد دانسته بود گفت: این چیزهایی است که عده‌ای آن را می‌گویند. هیچ وقت وزیر اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مانند کفاشیان و من را متهم فساد نکرده بود. این حرف‌هایی است که الان زده می‌شود و از رسانه‌ها هم می‌خواهم به این صحبت‌ها نپردازند.

تاج درباره رای بالایش و ارتباطی که با اعضای مجمع داشت گفت: من با توجه به سمتم در طول 8 سال گذشته به طور مرتب با تمام اعضای مجمع در ارتباط بودم. اگر الان مسئول سازمان لیگ بودم فردا با تمام اعضای مجمع برای برگزاری بازی‌ها صحبت می‌کردم. هر کسی هم که سرپرست سازمان لیگ شود همین ارتباط را با اعضای مجمع خواهد داشت.

رییس جدید فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرپرست جدید سازمان لیگ گفت: با توجه به اینکه به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شدم از الان دیگر رییس سازمان لیگ نیستم و باید امروز و فردا سرپرست این سازمان مشخص شود. هر کسی انتخاب شود این ارتباط را با اعضای مجمع خواهد داشت. او در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شود منصور قنبرزاده گزینه احتمالی او برای پست نایب رییسی دوم و ریاست بر سازمان لیگ است گفت: نمی‌خواهم نامی را ببرم اما قنبرزاده هم جزو گزینه‌های من است.

جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۱۵:۱۲
بهتر از اون دو تا بود امیدوارم به نفع فوتبال
مملکت تموم بشه سپاس (335847)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۱۵:۴۵
خنده کفاشیان که دردی از فوتبال را درمان نکرد. ببینیم قیافه همیشه جدی تاج چیکار میکنه. دکتر دادکان....فقط دکتر دادکان. کاش اجازه می دادند بیاید. تاج و کفاشیان شدند مدودف و پوتین. (335852)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۱۸:۲۲
تاج، عابدینی, عزیزمحمدی و کفاشیان و آجرلو و امثالهم، همه سر در یک جا دارند... دور تسلسل اشتباه... مدیران بی تدبیری که همچنان مدیرند... اون وقت تعجب میکنیم چرا مشکلات این کشور در هیچ کجاش حل نمیشه... (335869)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۲۳:۰۹
همچین از ارتباط ریس سازمان لیگ با اعضای مجمع حضرت جناب فرمودنند که نتیجه اش می شود نتخاب ایشان که البته فرمودند اتتطارش رو هم داشتن ماهم باید به دیدن چهره های تکراری عادت کنیم قحط الرجاله (335887)