به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۰۶۷۳۶

پیوستن علی لاریجانی به فراکسیون امید؟

گروه سیاسی: نماینده اردبیل در مجلس نهم گفت: به نظر من آقای لاریجانی به فراکسیون امید می‌پیوندد. ایشان از اصولگرایان فاصله گرفته و اصولگرایان مجلس در انتخابات از ایشان حمایت نکردند به همین دلیل هم فکر می‌کنم به لیست امیدی‌‌ها بپیوندد.
پیرمؤذن در گفتگو با خبرآنلاین همچنین تأکید کرد: در مجلس دهم دو فراکسیون خواهیم داشت، یک فراکسیون اکثریت که همان فراکسیون امید خواهد بود و دیگری فراکسیون نسبتا ضعیف که از اصولگرایان تشکیل خواهد شد. نماینده اردبیل ادامه داد: فراکسیون امید همه اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل و اکثریت مستقل‌‌ها را شامل می‌شود چراکه تاریخ نشان داده که مستقل‌‌ها بیشتر به دولت و نزدیکانش نزدیک می‌شوند و در برابر تعداد قلیل اصولگرایان منتقد دولت در فراکسیون اصولگرایان خواهند بود.

وی در ادامه افزود: در دور دوم انتخابات، مستقل‌‌هایی بودند که رقیب آنها از لیست امید بود و به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند شک نکنید که ما هم مدافع برجام و مدافع دولت هستیم. برای نمونه کاندیدای مستقلی که اکنون از شهر سراب رای آورده با من تماس گرفت و من به همین دلیل برای دفاع از کاندیدای لیست امید، به شهر سراب نرفتم. وی درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس نیز گفت: با توجه به اینکه فراکسیون امید اکثریت را دارد، ساختار هیات رئیسه را مشخص می‌کند. رئیس هم یا آقای لاریجانی می‌شود یا آقای عارف. البته آقای عارف گفته بود که اگر تعداد منتخبین دور دوم از لیست امید به 40 نفر برسد کاندیدای ریاست خواهد شد، پس لابد ایشان برای ریاست کاندیدا خواهند شد و آقای لاریجانی نیز همینطور کاندیدای ریاست خواهند بود. بنابراین یکی از این دو نفر رئیس و دیگری نایب رئیس اول خواهد بود.

روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۱۶:۱۳
لاریجانی خیلی سیاست مدار تر از این حرفاست که عضو فراکسیون تازه تاسیس امید بشه. لاریجانی اگر عضو فراکسیون اصولگرایان نشه مطمئن باشید عضو هیچ فراکسیون دیگری نخواهد شد. (335856)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ ۱۷:۱۱
دیگر بس است هشت سال تاختن و تازیدن به جان و ماله مردم و کشور دیگر بس است.حال دیگر نوبت اصلاحات است از اصول و اصولگرایی چیزی ندیدیم جز افراط و خشونت.مردم بیدار شدن و با صدایی بلند به شما اصولگراها نه گفتن پس کنار بکشید و بزارید منتخبان ملت راه سخت و دشوار خود را که آن هم نجات ویرانه ای به نام ایران است را با کمک دولت آغاز کنند.(بهار لطفا نظرمو بذارید) (335864)