به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۰۶۸۲۸

گجتی با امکان تبدیل ساعد به نمایشگر

گروه فناوری: محققان گروه اتصال آینده دانشگاه کارنگی ملون در تلاش برای شناسایی راه‌حلی برای نمایشگرهای کوچک، از نخستین رابط پوشیدنی مبتنی بر پوست رونمایی کرده‌اند که ساعد و پشت دست را به رابطهای لمسی و حرکتی تبدیل می‌کند.
گجتی با امکان تبدیل ساعد به نمایشگر
 فناوری SkinTrack از یک حلقه تابشگر سیگنال که روی انگشت اشاره پوشیده می‌شود و همچنین یک نوار حسگر ساعت هوشمند ساخته شده است.
این نوار از چهار الکترود برای سنجش موقعیت X و Y حلقه برخوردار است. این سیستم نه تنها به سنجش موقعیت‌ها می‌پردازد، بلکه همچنین فاصله انگشت تا هر الکترود را که "فاز" نامیده می‌شود، محاسبه می‌کند و از این اطلاعات برای پیگیری مداوم حرکت انگشت بطور بلادرنگ بهره می‌برد.
 
این حسگرها در کنار هم می‌توانند حرکات گسسته را خوانده و با دقت 99 درصدی بدانند کدام قسمت از پوست در حال لمس شدن است.  محققان یک نمونه پیش‌ساخت از ساعت هوشمند خود را ساخته و نشان دادند که چگونه رابط کوچک ساعت هوشمند می‌تواند تقریبا از ساعد دست تا پایه انگشتان گسترش یابد.
 
آن‌ها برنامه‌هایی را برای مرور از طریق برنامه‌های کاربردی ساعت هوشمند ساختند و برخی از آن‌ها را به فضای رابط مجازی روی پوست متصل کردند تا بتوان با آن‌ها به تماس تلفنی پاسخ داده، موسیقی پخش کرد یا حتی حرکات خاصی را برای راه‌اندازی عملکردهایی مانند نوشتن حرف A بر روی پوست برای دستیابی به دفترچه تلفن ساعت به آن افزود.
 
یکی از مزایای اصلی SkinTrack این است که کاربر می‌تواند از برنامه‌های ساعت هوشمند خود بدون مسدود کردن نمایشگر کوچک آن استفاده کنند.
مرجع : ایسنا