به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۱۰۶۸۵۲
استقلال خوزستان صدرنشین شد

شکست استقلال و برد ارزشمند پرسپولیس

گروه ورزشی: دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس تهران با برتری 4 بر 2 سرخ‌پوشان تهرانی به پایان رسید. همچنین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز با برتری قرمزپوشان به پایان رسید تا کار شاگردان مظلومی برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر در هفته پایانی کمتر شود.
شکست استقلال و برد ارزشمند پرسپولیس
در ادامه هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران گسترش فولاد تبریز از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام این شهر میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری 4 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس با این برد 54 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده دوم جدول قرار گرفت.برای پرسپولیس در این دیدار فرشاد احمدزاده (33)، محمد انصاری (42) و امید عالیشاه (در دقایق 69 و 85) گلزنی کردند.دو گل گسترش فولاد را نیز محمد ابراهیمی در دقیقه 55 و داریوش شجاعیان در دقیقه 87 به ثمر رساندند.

گره در قهرمانی آبی‌های تهران افتاد
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز با برتری قرمزپوشان به پایان رسید تا کار شاگردان مظلومی برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر در هفته پایانی کمتر شود.در یکی از دیدارهای همزمان هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شده است، تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر ۲ تراکتورسازی به پایان رسید. امین حاج محمدی(۱۳) و سجاد شهباززاده(۴۸) برای استقلال و آگوستوسزار(۲۲)، سروش رفیعی(۴۲) و آلویز نانگ(۷۹) برای تراکتورسازی گل زدند.این دیدار در شرایطی با حضور پرتعداد طرفداران دو تیم آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی درگیری از راه دوری بین امیر قلعه نویی و سیدمهدی رحمتی رخ داد و تا حدودی اوضاع روی سکوها را متشنج کرد. با این حال استقلال با استفاده از حمایت هواداران پرتعدادترش توانست بازی بهتری را به نمایش بگذارد.

در دقیقه ۱۳ این دیدار شاگردان پرویز مظلومی موفق شدند به گل نخست بازی دست پیدا کنند. در این دقیقه امین حاج محمدی توپ ارسالی خسرو حیدری را با ضربه ای نه چند محکم درون دروازه تراکتورسازی فرستاد تا هیجان را در ورزشگاه به اوج برساند.با این حال این پایان کار در نیمه اول نبود و تراکتورسازان چند دقیقه بعد توانستند روی دفع ناقص مهدی رحمتی دروازه استقلال را باز کنند. در دقیقه ۲۲ توپی که رحمتی نتوانسته بود به خاطر برخورد با مدافع خودی خوب دفع کند را بازیکنان تراکتور به مقابل دروازه رساندند و آگوستوسزار با یک ضربه آرام دروازه را باز کرد تا همه چیز از نو آغاز شود.

درحالی که دو تیم کار را با تساوی ادامه می دادند در دقیقه ۴۲ تراکتورسازی روی حرکت خوب سروش رفیعی به گل دوم دست پیدا کرد. این بازیکن درون محوطه جریمه پس از کنترلی عالی و جا گذاشتن بازیکنان استقلال دروازه رحمتی را باز کرد.با شروع نیمه دوم استقلال خیلی زود به گل تساوی رسید و سجاد شهباززاده با ضربه ای سر زیبا گل دوم آبی پوشان را به ثمر رساند. در ادامه دو تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند که در نهایت تراکتورسازی در دقیقه ۷۹ روی اشتباه مسلم امین حاج محمدی مدافع استقلال به گل سوم رسید. در این دقیقه حاج محمدی که قصد دریبل مهاجم حریف را داشت اسیر بازی خوانی او شد و نانگ با توپ ربایی و ورود به محوطه جریمه درواززه رحمتی را برای سومین بار باز کرد.

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال امروز از ساعت 18 به صورت همزمان آغاز شد که نتایج 6 بازی دیگر به شرح زیر است:

پدیده مشهد صفر.................... استقلال خوزستان یک

گل: حسن بیت سعید در دقیقه 30

نفت تهران 2 - فولاد یک

گل‌ها: سعید لطفی در دقیقه 44 و علیرضا عزتی 87 برای نفت و حسین ابراهیمی دقیقه 86 برای فولاد


استقلال اهواز 1 ............. سایپا البرز 2

گل‌ها:عادل کلاه کج دقیقه 70 برای استقلال و حامد شیری و غلامرضا رضایی دقایق 81 و 83 برای سایپا


ملوان انزلی 1 ....................... صبای قم 1

گل: سعید یوسف زاده در دقیقه 21 برای ملوان و فرید بهزاد کریمی دقیقه 85 برای صبا


راه‌آهن تهران 1 ................سپاهان  اصفهان صفر

گل: مهرداد محمدی دقیقه 55


ذوب آهن اصفهان 3 .............. سیاه جامگان مشهد 1

گل‌ها: حسین زامهران دقیقه 40 برای سیاه جامگان و علی حمام دقیقه 57 و مهدی رجب زاده 72( پنالتی) و 79 برای ذوب‌آهن

با نتایج به دست آمده استقلال خوزستان صدرنشین شد.