به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۰۶۹۳۸

آلمان هكرسوری رابه آمریكاتحویل داد

گروه بین الملل: رویترز گزارش داد: آلمان یك شهروند سوری مقیم این كشور را كه ادعا شده عضو ارتش الكترونیك سوریه است، به آمریكا تحویل داد تا به اتهام هك كردن شبكه های رایانه ای محاكمه شود.
آلمان هكرسوری رابه آمریكاتحویل داد
یك مقام آمریكایی به این خبرگزاری گفت: 'پیتر رومار' به آمریكا منتقل شد تا در یك دادگاه ویرجینیا محاكمه شود. رومار كه ادعا شده عضو یك گروه هكر طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است، 36 سال دارد و در دادگاه شهر الكساندریا در ویرجینیا حضور خواهد یافت. وزارت دادگستری آمریكا در ماه مارس وی را متهم كرد كه به همراه دو تبعه دیگر سوریه حملات سایبری علیه شبكه های دولتی، رسانه های خبری و شركت های خصوصی آمریكا انجام داده است. گمان می رود دو عضو دیگر در داخل سوریه بسر می برند و آنها نیز با اتهاماتی چون شوخی در مورد یك حمله تروریستی و تلاش برای شورش نیروهای مسلح آمریكا روبرو هستند.
نام ارتش الكترونیك سوریه در آوریل 2013، پس از یك حمله سایبری به حساب توییتر آسوشیتدپرس و فرستادن اخباری در مورد انفجارهای بمب در كاخ سفید و زخمی شدن باراك اوباما بر سر زبان ها افتاد.
این توییت موجب سقوط فوری ارزش سهام در بورس آمریكا شد ولی پس از آن كه معلوم شد كه یك شوخی است، ارزش این سهام بار دیگر تقویت شد.

اینرسانه مدعی شد: ارتش الكترونیكی سوریه همچنین سی.ان.ان، بی.بی.سی، الجزیره، مجله تایم را در بین خروجی های رسانه ای دیگر هدف حمله قرار داده است؛ پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر، مایكروسافت و دانشگاه هاروارد از دیگر اهداف بودند. دادگاه بر اساس برخی اسناد مدعی شده است كه این هكرها همچنین تلاش ناموفقی برای نفوذ به سیستم های رایانه ای كاخ سفید كردند.
مرجع : ایرنا