به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۰۶۹۷۹
کیانوش‌راد: همگرایی باعث پیروزی اصلاح‌طلبان شد

مردم خوزستان از دولت انتظار دارند

گروه سیاسی: رئیس شورای اصلاح‌طلبان خوزستان گفت: دولت با همفکری با منتخبان جدید درصدد چاره‌جویی و رفع نگرانی‌های مردم و نخبگان خوزستان باشد.
مردم خوزستان از دولت انتظار دارند
محمد کیانوش‌راد (رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اهواز) درباره انتخابات در شهر اهواز و استان خوزستان به ایلنا گفت: در انتخابات شهر اهواز افراد شاخص و سرشناس اصولگرایان افراطی و برخی چهره‌های اصولگرا که منسوب به آقای مشایی بودند، شکست خوردند.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خوزستان گفت: مهمترین دلیل موفقیت در انتخابات شهر اهواز این بود که نگاه سیاسی بر نگاه منطقه‌ای محلی و قومی برتری داشت. به طور کلی می‌توان گفت در مناطقی که با تنوع قومیتی مواجه هستیم اگر جریانات سیاسی از قوت و تشکیلات قابل قبولی برخوردار باشند و بتوانند شعارها و برنامه‌هایی را فراتر از قومیت و فامیل‌گرایی مطرح کنند، مردم به چنین شعارهایی توجه نشان خواهد داد.

وی افزود فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با دقت و اجماع نامزدهایی را معرفی کردند که نسبت به رقبای خود از شهرت بسیار کمتری برخوردار بودند حتی حجم تبلیغات نامزدهای اصولگرا به حدی بود که تبلیغات اصلاح‌طلبان در میان آنها محو و نادیده گرفته می‌شد اما همگرایی نخبگان سیاسی استان و برخورد غیرقومی باعث شد لیست امید با اقبال بسیار خوب مردم در دور اول و دوم انتخابات مواجه شود.

عضو ارشد حزب اتحاد ملت افزود: باید توجه داشت که مشکلات دولت در استان خوزستان به نحوی است که متاسفانه زمینه تقویت رای آوری برخی نامزدها را با وضعیت دلسرد کننده مواجه ساخت اما شاید پیروزی اصلاح‌طلبان در مرکز استان مساوی با سایر حوزه‌هایی بود که اصلاح‌طلبان در آن ناکام بودند.

کیانوش‌راد در تحلیل نتایج انتخابات در استان خوزستان گفت: در بعضی‌شهرها مثل ماهشهر و رامهرمز در دور اول و بهببهان در دور اول و دوم و ایذه در دور دوم، به دلیل عملکرد غیرتشکیلاتی و عدم توجه به خرد جمعی و تصمیم شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان خوزستان که مرجع تصمیم‌گیری در هنگام اختلاف بین حوزه‌های انتخابیه بود، پس از اتخاد تصمیم از سوی برخی اصلاح‌طلبان مورد مخالفت قرار گرفت و لذا قدرت اصلاح‌طلبان به دلیل اختلاف در حوزه‌های مذکور کاهش و حتی منجر به عدم موفقیت شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان موفقیت دولت روحانی در برابر مطالبات منطقه‌ای مردم خوزستان گفت: سطح مشکلات به لحاظ کمی و کیفی به حدی گسترده شده که مردم از دولت آقای روحانی گلایه‌مند و به آن معترض هستند. وضعیت سرمایه‌گذاری، اشتغال و مهم‌تر از همه مسئله انتقال آب کارون به استان‌های بالادستی به صورتی است که اگر دولت تصمیمات واقع‌بینانه و با توضیحات اقناعی برای کارشناسان و مردم خوزستان ارائه ندهد؛ بیم آن می‌رود که خوزستان با اعتراضات گسترده روبه‌رو شود. لذا لازم است دولت با همفکری با منتخبان جدید درصدد چاره‌جویی و رفع نگرانی‌های مردم و نخبگان خوزستان باشد.

کیانوش راد در پایان گفت: در واقع می‌توان گفت مردم از وضعیت اقدامات دولت روحانی در استان خوزستان ناراضی هستند و نسبت به تاثیرات چنین نارضایتی در انتخابات مجلس دهم بایستی با تامل به بررسی ابعاد و تاثیرات مثبت و منفی آن توجه نمود. اهواز یکی از شهرهایی بود که در انتخابات با پیروزی قاطع لیست امید همراه شد و تمام نمایندگان این شهر از اصلاح‌طلبان بودند.
مرجع : ایلنا