به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۰۶۹۹۰
واکنش ترامپ به انتخاب شهردار مسلمان لندن

ترامپ: از انتخاب صادق خان خوشحالم!

گروه بین الملل: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که خواستار ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود، اعلام کرد: شهردار مسلمان تازه منتخب لندن از این ممنوعیت مستثنی است.
ترامپ: از انتخاب صادق خان خوشحالم!
دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که پیشنهاد جنجالی‌اش در خصوص ممنوع الورود شدن موقتی مسلمانان به آمریکا در مورد صادق خان، پسر یک راننده اتوبوس مهاجر پاکستانی که روز شنبه به عنوان شهردار لندن سوگند یاد کرد، چطور اعمال می‌شود، گفت: همیشه استثناهایی وجود دارد. من از انتخاب صادق خان بسیار خوشحالم. همیشه مثال‌ها و نمونه‌ها راهنمای شما خواهند بود. اگر او به مقام خوبی رسیده یک نمونه عالی محسوب می‌شود.

ترامپ پس از حملات مرگبار تروریست‌های داعش در پاریس و کالیفرنیا در سال گذشته میلادی این پیشنهاد جنجالی را مطرح کرد. مسلمانان و گروه‌های حقوق بشر، رقبای دموکرات ترامپ و بسیاری از مخالفان وی این پیشنهاد را به عنوان ایده‌ای تفرقه‌انداز، مضر و مغایر با ارزش‌های آمریکا محکوم کردند.

صادق خان در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت: می‌خواهم به آمریکا سفر کنم تا شاهد برنامه‌های جالب شهردارهای نیویورک و شیکاگو که در حال اجرا هستند، باشم. اما اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشت نوامبر سال جاری میلادی پیروز شود، صادق‌ خان باید تا پیش از ژانویه سال 2017 به آمریکا سفر کند. صادق خان گفت: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، من از رفتن به این کشور به خاطر دین و مذهبم باز می‌مانم و این بدان معناست که نمی‌توانم با شهردارهای آمریکا دیدار و تبادل نظر کنم.
مرجع : ایسنا