به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۰۶۹۹۵

تعطیلی غرفه در نمایشگاه و توضیح جنتی

گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به چند پرسش پاسخ داد.
تعطیلی غرفه در نمایشگاه و توضیح جنتی
علی جنتی پس از دیدار از برخی غرفه‌های نمایشگاه کتاب درباره برآیند خود از نمایشگاه امسال گفت:‌ من هنوز فرصت نکرده‌ام همه غرفه‌ها را ببینم اما سری به ناشران پرکار در حوزه‌های مختلف زدم. انتشارات سوره مهر در حوزه دیجیتال و مکتوب فعالیت‌های خوبی انجام داده است. در مجموع نشاط خوبی در نمایشگاه دیده می‌شود. نگرانی‌هایی که از افت بازدیدکنندگان وجود داشت در این‌جا جایی ندارد. او در ادامه اظهار کرد: خود ناشر‌ها از فضای جدید و امکانات تقریبا راضی هستند. من خوشحالم که کتاب و فرهنگ در کشور ما این تعداد مخاطب را دور خودش جمع می‌کند.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره 10 غرفه‌ بسته‌شده در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: توضیحات کامل‌تر را باید معاون فرهنگی بدهد. هر سال برخی از ناشران ضوابط نمایشگاه و حقوق صنفی همکاران را رعایت نمی‌کنند. آن‌ها کتاب‌های دیگران را در غرفه خود عرضه می‌کنند. البته تعدادی هم خلاف محتوایی داشتیم که عرضه‌کننده، کتابی را که مجوز نداشته یا نامناسب بوده فروخته است. در موارد کوچک تذکر داده‌ایم اما اگر موارد گسترده‌تر باشد هیأت رسیدگی آن را بررسی می‌کند. جنتی درباره مدت تفاهم‌نامه رایگان بین وزارت ارشاد و شهرداری درباره شهر آفتاب گفت: این به چه کار شما می‌آید و چه فرقی به حال شما دارد؟ اما مراحل تفاهم انجام شده است و احتمالا تا پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره انتقادهای ناشران به تبلیغات محیطی بیان کرد: تصمیم ما بر این است که در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، تبلیغات شهر آفتاب، اطراف و حتی مترو این منطقه تماما فرهنگی باشد نه کالای تجاری. در حال حاضر با شهرداری مذاکره کرده‌آیم و این در تفاهم‌نامه هم ذکر می‌شود. بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب در حال برگزاری است.
مرجع : ایسنا