به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۰۷۰۹۳

اظهارات "سندرز" درباره "ترامپ"

گروه بین الملل: نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادی، گفت نامزد جمهوری‌خواه انتخابات به خاطر اظهارات نژادپرستانه‌اش شایسته رئیس جمهور شدن نیست.
اظهارات "سندرز" درباره  "ترامپ"
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا پس از پیروزی انتخابات درون حزبی ایالت ویرجینیای غربی در جمع طرفدارانش در شهر سالم در ایالت اورگان حاضر شد و سخنرانی کرد. سندرز گفت: «نتایج انتخابات نشان می‌دهد مردم آمریکا برای انقلاب سیاسی آماده هستند. ما به اقتصادی نیاز داریم که به نفع همه مردم باشد و نه اینکه فقط به نفع یک درصدی‌ها باشد. مردم این کشور از اینکه دو یا سه شغل داشته باشند دیگر خسته شده‌اند. مردم امریکا می‌خواهند اقتصادی داشته باشند که به نفع همه ما باشد. آن‌ها می‌خواهند آمریکا به جمع همه کشورهای مهم دیگر جهان ملحق شود که پوشش بیمه و درمان را برای همه بوجود آورده‌اند.»

نامزد انتخابات آمریکا، در ادامه گفت: «درست است که ما با هیلاری کلینتون در حوزه‌های بسیاری اختلاف نظر داریم اما در یک حوزه اتفاق نظر داریم و آن اینکه باید دونالد ترامپ را شکست بدهیم. ما دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد.»

سندرز گفت: «اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد حزب دموکرات برنده خواهد بود. ترامپ نمی‌تواند رئیس جمهور شود زیرا آمریکا نمی‌تواند فردی را در مقام رئیس جمهور داشته باشد که به لاتین تبار‌ها توهین کرده است و به مسلمانان توهین کرده است و هر روز به نوعی به زنان توهین می‌کند و به نظامیان سابق آمریکایی توهین می‌کند و به سیاهپوستان آمریکا به شدت توهین می‌کند. ترامپ نمی‌تواند رئیس جمهور شود زیرا قدرت آمریکا در تنوع آن است و باید به این تنوع احترام گذاشت. ما ملت بزرگی هستیم زیرا ترکیبی از سیاهپوستان و سرخپوستان و سفیدپوستان و لاتین تبار‌ها و آسیایی تبار‌ها هستیم.»
مرجع : باشگاه خبرنگاران