به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۰۷۱۱۵

ساخت نی تصفیه کننده آب با دقت 99.9 درصد

گروه فناوری: اگرچه حتی تصور نوشیدن آب از گودال آلوده یا مرداب بد‌بو خوشایند نیست، اما با استفاده از نی 22 سانتیمتری تصفیه‌کننده آب می‌توان مواد محلول و باکتری‌های موجود در آب آلوده را تا 99 درصد پاکسازی کرد.
ساخت نی تصفیه کننده آب با دقت 99.9 درصد
شرکت دانمارکی سازنده نی LifeStraw مدعی شده که این محصول در نوع خود اولین نمونه در جهان است چرا که مکانیسم تصفیه آن کاملا مکانیکی است و از هیچگونه مواد شیمیایی ضدعفونی در قسمت فیلتر استفاده نشده است.
مهمترین مزیت نی جدید در مقایسه با برخی از محصولات مشابه، عدم بکارگیری مواد شیمیایی در فرایند تصفیه آب است. به‌طوری‌که تمامی مراحل تصفیه آب توسط فیلترهای بسیار ظریف و حساس در مقیاس نانو انجام می‌شود که عبور هرگونه میکروارگانیسم بیماری‌زا و غیربیماری‌زا را غیرممکن می‌سازد.
 
شرکت سازنده نی تصفیه آب اعلام کرد که در آزمایش‌های انجام شده توان خالص‌سازی این نی حدود 99.9999 درصد است. طبیعی است که با چنین قدرت خالص‌سازی تمامی باکتری‌ها، انگل‌ها و مواد معلق محلول در آب تصفیه می‌شوند.  هر دستگاه نی تصفیه‌کننده آب با قیمت تنها 20 دلار قادر است تا 1000 لیتر آب را تصفیه کند. این مقدار تقریبا نیاز یک انسان بالغ را برای یک سال تامین می‌کند.

مرجع : ایسنا