به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۰۷۱۴۸
بازگشت درگیری‌ها به شهر

پایان آتش‌بس در حلب سوریه

گروه بین الملل: با پایان مهلت تمدید شده آتش‌بس در حلب، منابع محلی از بازگشت درگیری‌ها به دومین شهر پرجمعیت سوریه خبر دادند.
پایان آتش‌بس در حلب سوریه
به گزارش شبکه الجزیره، آنگونه که مخالفان سوری می‌گویند، جنگنده‌های روسیه و سوریه بامداد امروز (پنج شنبه) مواضع گروه‌های شورشی در حومه جنوبی و غربی حلب را بمباران کردند و درگیری‌ها با استفاده از خمپاره و توپخانه نیز از سرگرفته شده است. آتش بس حلب که با تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا برقرار شده بود، چند بار تمدید شد که آخرین تمدید آن 48 ساعته بود و بامداد امروز مهلت آن به پایان رسید.

پیشتر درگیری‌هایی در مناطق اطراف شهر حلب روی داده بود اما از سرگیری خشونت‌ها در داخل شهر از امروز شکل جدی به خود گرفته است. آنگونه که مسئولان روسی می‌گویند، جنگنده‌های این کشور به همراه هواپیماهای ارتش سوریه بیش از 75 حمله هوایی به شهرک‌های خان طومان، العیس، خالدیه، کفرناها، خان العسل و دیگر مناطق اطراف شهر حلب در جنوب و غرب این استان انجام داده‌اند.

گفته می‌شود درگیری‌های شدید در خان طومان نیز بار دیگر آغاز شده که تاکنون ده‌ها تن از دو طرف در این خشونت‌ها کشته شده‌اند و مخالفان سوری مدعی هستند که در منطقه الراشدین در غرب حلب نیز توانسته‌اند خسارت‌های مالی و جانی زیادی به ارتش سوریه وارد کنند.
مرجع : ایسنا