به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۰۷۲۲۴

سوئیفت دوباره هک شد

گروه اقتصادی: شبکه بین‌المللی پیامرسان بین بانکی(سوئیفت) اعلام کرد که دومین حمله هکری مشابه آنچه که در ماه فوریه به سرقت سایبری 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش منجر شد، علیه این شبکه به وقوع پیوسته است.
بانک های جهان روزانه از سوئیفت برای انتقال میلیاردها دلار پول استفاده می‌کنند. ناتاشا دی تارن سخنگوی سوئیفت بدون اشاره به نام بانک خاصی گفت: حمله سایبری دوم یک بانک تجاری را هدف گرفته است. هنوز مشخص نیست که چه مقدار پول در حمله دوم به سرقت رفته است. سوئیفت در بیانیه ای اعلام کرد که عاملان این حمله هکری "اطلاعات عمیق و پیچیده ای از کنترلهای عملیاتی خاص" در بانکهای هدف از خود نشان داده‌اند و این احتمال وجود دارد که توسط افراد خودی به آنها کمک شده باشد.

این سازمان تعاونی بین‌المللی بلژیکی که متعلق به بانکهای عضو است افزود: کارشناسان معتقدند حمله دوم نشان میدهد سرقت از بانک بنگلادشی یک مورد تکی و تصادفی نبوده و بخشی از یک حمله سازمان یافته گسترده علیه بانکها است.

انتشار اخبار این حمله هکری جدید در شرایطی است که مقامات در بنگلادش و دیگر کشورها در حال تحقیق روی چگونگی وقوع سرقت ماه فوریه از حساب بانک مرکزی بنگلادش در بانک مرکزی نیویورک هستند.سوئیفت اذعان کرده که این حمله شامل تغییر نرم افزار سوئیفت برای پنهان کردن رد انتقالهای غیرقانونی پولها بوده و سیستم اصلی انتقال پیام آسیب ندیده است.

این سازمان افزود در هر دو حمله افراد خودی یا عاملان حملات سایبری موفق به نفوذ به سیستم های بانکهای هدف، دسترسی به رمزهای کاربری و ارسال پیامهای سوئیفتی غیرواقعی که معادل انتقال پول است، شده اند. سوئیفت افزود، در حمله دوم نیز عاملان سرقت از یک نوع ویروس موسوم به "تروجان PDF ریدر" برای ارسال گزارشهای PDF تایید کننده پیامها برای پنهان کردن رد و اثر خود استفاده کرده اند.

مرجع : ایسنا