به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۱۰۷۲۴۰
اشک‌ پرسپولیسی‌ها در آزادی؛ ملوان و راه‌آهن سقوط کردند

استقلال خوزستان قهرمان لیگ شد؛ پرواز جام به اهواز

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال خوزستان با برد مقابل ذوب آهن به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید. پرسپولیس هم با وجود برد مقابل راه آهن به خاطر تفاضل گل کمتر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
استقلال خوزستان قهرمان لیگ شد؛ پرواز جام به اهواز
هفته پایانی لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ امروز در شهرهای مختلف برگزار شد که در نهایت تیم استقلال خوزستان با برتری مقابل ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمانی رسید. پرسپولیس هم با وجود پیروزی مقابل راه آهن به خاطر برد استقلال خوزستان و با تفاضل گل کمتر، به عنوان نایب قهرمانی رسید.

* استقلال خوزستان ۲ - ذوب آهن صفر

تیم پدیده امسال لیگ برتر که هفته‌ها در صدر جدول قرار داشت، برای رسیدن به عنوان قهرمانی به پیروزی برابر ذوب آهن نیاز داشت. این بازی که در ورزشگاه غدیر اهواز و در حضور تعداد زیادی از هواداران استقلال برگزار می‌شد، در نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نمیه دوم این تیم استقلال خوزستان بود که ذوب آهن و هواداران پرسپولیس را شگفت زده کرد و توانست توسط رحیم زهیوی در دقایق ۵۶ و ۵۹ به گل برسد. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال خوزستان به اتمام رسید تا شاگردان ویسی به عنوان قهرمانی لیگ برسند.

* صبای قم یک - استقلال تهران یک
استقلال قبل از برگزاری مسابقات هفته سی ام شانس کمتری نسبت به پرسپولیس و استقلال خوزستان برای قهرمانی داشت، در این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل صبا متوقف شد. استقلالی‌ها که در قم میهمان تیم علی دایی بودند، ابتدا در دقیقه ۲۸ با گل محمد قاضی از حریف خود عقب افتادند ولی امید ابراهیمی در دقیقه ۳۳ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا بازی در نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

در نیمه دوم هم بازیکنان دو تیم صاحب موقعیت‌هایی برای گلزنی شدند که تلاش آنها برای گلزنی نتیجه‌ای نداشت و بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یافت. با این تساوی، استقلال به عنوان سومی لیگ رسید و سهمیه آسیایی خود را قطعی کرد.

* پرسپولیس ۲ - راه آهن یک
تیم پرسپولیس در حضور یکصد هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی از راه آهنی پذیرایی کرد که در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار داشت. به همین خاطر هر دو تیم در نیمه اول بازی محتاطانه‌ای را در دستور کار قرار دادند و ستاره‌های این تیم در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند. هرچند شاگردان برانکو یکی دو موقعیت نصفه و نیمه داشتند و نتوانستند از این فرصتها استفاده کنند.

در نیمه دوم این تیم پرسپولیس بود که بر شدت حملاتش افزود تا بلکه بتواند با گلزنی و با امید به توقف استقلال خوزستان به عنوان قهرمانی برسد. پرسپولیس تا دقیقه ۸۱ هرچه زد به در بسته خورد ولی اشتباه داور مسابقه در اعلام پنالتی باعث شد تا سرخپوشان در دقیقه ۸۱ توسط رامین رضائیان به گل برسند. سه دقیقه بعد احمد نوراللهی تعویض طلایی برانکو توانست دومین گل پرسپولیس را به ثمر برساند تا امید پرسپولیس به قهرمانی بیشتر شود. با این حال مهرداد محمدی در دقیقه ۸۹ یکی از گل‌های راه آهن را جبران کرد تا پرسپولیس عملا شانس قهرمانی را از دست بدهد. راه آهن هم با این باخت به لیگ دسته اول سقوط کرد.

 ملوان و راه‌آهن به لیگ دسته اول سقوط کردند

تیمهای فوتبال ملوان انزلی و راه آهن با قبول شکست برابر حریفان خود در هفته پایانی لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کردند.هفته پایانی لیگ برتر فوتبال عصر امروز با برگزاری هشت دیدار در نقاط مختلف کشورمان برگزار شد که در نهایت تیم ملوان در مشهد نتیجه را یک بر صفر به سیاه جامگان واگذار کرد و راه آهن نیز با نتیجه ۲ بر یک به پرسپولیس باخت.با این نتایج دو تیم راه آهن و ملوان انزلی به لیگ دسته یک سقوط کردند.تیم استقلال اهواز نیز که چندین هفته قبل به لیگ دسته یک سقوط کرده بود، عصر امروز با نتیجه ۵ بر صفر به تراکتورسازی تبریز باخت تا با شکستی سنگین با لیگ برتر وداع کند.

مشروح نتایج کلیه رقابت‌های لیگ در ذیل آورده شده است.

پرسپولیس تهران 2– راه آهن 1
گل: رضاییان، نوراللهی(پرسپولیس) - مهرداد محمدی(راه‌آهن)

تراکتورسازی تبریز 5– استقلال اهواز 0
گل‌: آلویز نانگ،‌ فرزاد حاتمی (2 بار)،‌ شاهین ثاقبی،‌ایران‌پوریان(تراکتورسازی)

استقلال خوزستان 2– ذوب آهن اصفهان 0
گل: رحیم زهیوی (2 گل) (استقلال خوزستان)

فولاد خوزستان 1– گسترش فولاد تبریز 1
گل: ساسان انصاری (فولاد) – محمد امین درویشی (گسترش فولاد)

سایپا 0– نفت تهران 0

سپاهان اصفهان 0– پدیده مشهد 2
گل: فریبرز گرامی، محسن یوسفی (پدیده)

سیاه جامگان مشهد 2– ملوان بندرانزلی 0
گل: حسین زامهران، حمیدرضا علی عسگری (سیاه جامگان)

صبای قم 1– استقلال تهران 1
گل‌: محمد قاضی (صبا) – امید ابراهیمی (استقلال)

به این ترتیب با توجه به نتایج رقم خورده در سایر دیدارها جام قهرمانی به تیم فوتبال استقلال خوزستان رسید.