به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۰۷۳۰۰
ظریف:

باید مردم در عمل،‌ آثاربرجام را احساس کنند

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا می‌بایست در راستای پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل،‌ آثار و نتایج برجام را احساس کنند.
باید مردم در عمل،‌ آثاربرجام را احساس کنند
محمدجواد ظریف، در جلسه افتتاحیه سمینار محدود روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها»، اظهار کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی را مورد تبادل نظر قرار دهیم. در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا می‌بایست در راستای پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل،‌ آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

ظریف با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام در آمریکا، اظهار کرد: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند سعی نمودند با اعمال دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خویش روند کند ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند. این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحی‌های جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه با تبیین ضرورت واقع‌بینی در ارائه تصویر منصفانه از نتایج بدست آمده در پرتو برجام،‌ گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی نسبت به تلاش‌های به عمل آمده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی و مالی و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به واقعیت‌های جاری حاکم بر فرآیند برجام می‌باشیم و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ارائه این رویکرد و گشایش های جدید نقش بارز و اساسی دارند.
مرجع : ایسنا