به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۰۷۳۵۴

با پروژه‌های جدید ناسا آشنا شوید

گروه علمی: ساخت یک زیستگاه فضایی خود مونتاژ، یک اتاق برای خواب عمیق فضانوردان شاتل در سفرهای طولانی و یک میدان مغناطیسی محافظ از جدیترین پروژه‌های ناسا هستند.
با پروژه‌های جدید ناسا آشنا شوید
ناسا در آخرین دوره جمع آوری بودجه برای فاز دوم برنامه NIAC (برنامه سالانه آژانس که از طرحهای ارسالی دانشمندان استقبال می‌کند)، هشت پروژه را انتخاب کرده که در حال حاضر تمایل به انجام سه برنامه از آن را دارد.یکی از این پروژه‌ها استفاده از رباتها برای بررسی حالتهای زندگی در فضا است و دیگری استفاده از جو سیارات برای کم کردن سرعت فضاپیما بوده که برای ماموریت‌های فضایی مقرون به صرفه است. آنها این کار را با استفاده از یک پوشش انجام می‌دهند که می تواند 99.9 درصد از انرژی خورشید را برای ذخیره سازی برودتی بلند مدت منعکس کند و این کار اکسیژن مایع و سایر مواد شیمیایی را به مریخ و سیارات دیگر منتقل خواهد کرد. یکی دیگر از این برنامه ها ساخت یک زیستگاه قابل سکونت در فضا است که این سکونتگاه می‌تواند به پایگاهی مفید برای توقف طولانی فضانوردان تبدیل شود.

 

 

این پروژه در حال حاضر با بررسی امکان ساخت در خارج از مدار ماه شروع خواهد شد، اما محققان می‌گویند که در صورت موفقیت، این سازه می‌تواند تقریبا در هر نقطه‌ای بنا شود.یکی از چالشهای فضانوردان فرود بر روی مریخ بدون سوختن و آسیب دیدن است. این پوسته مغناطیسی فضایی که Magnetoshell نام دارد یک میدان مغناطیسی در اطراف یک فضاپیمای مریخ را بوجود خواهد آورد. محققان امیدوارند که تعامل بوجود آمده بتواند مانند ترمز دوم فضاپیما عمل کرده که سرعت آن را کاهش داده و مصرف سوخت آن را پایین بیاورد.طرح های اولیه بر فرود روی مریخ و نپتون متمرکز شده بودند. در حال حاضر محققان قصد دارند Magnetoshell را برای ماموریت های سرنشین داری حتی فراتر از این دو سیاره در سراسر منظومه شمسی بررسی کنند. ساخت این محفظه به حمایت پزشکی فضانوردان کمک خواهد کرد.

مرجع : ایسنا