به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۰۷۳۷۰
مردم به دنبال تغيير بودند كه آنگونه راي دادند

رییس مجلس دهم مشخص شد؛ دکتر عارف

رییس مجلس دهم مشخص شد؛ دکتر عارف
گروه سياسي: قرائن نشان مي‌دهد با افزايش حملات تندروها و حتي طيفي از اصولگرايان ميانه به موضوع كاندبداتوري رياست دكتر عارف در مجلس دهم، و از آن مهمتر رويگرداني چند نماينده اصولگرا كه نامشان در ليست اميد قرار گرفته و ماندنشان در مجلس را مديون اصلاح‌طلبان هستند از فراكسيون اميد، ماجرا كاملا به سمت تقابل طرفين كشيده شده است. در همين راستا اظهارات روز گذشته دكتر محمدرضا خاتمي مبني بر نظر مثبت آقاي خاتمي به رياست دكتر عارف، عزم اصلاح‌طلبان را براي نيل به اين هدف جزم تر نموده است و به نظر مي رسد از هم اكنون بايد شاهد رقابت داغ عارف- لاريجاني براي رياست كرسي رياست مجلس دهم باشيم كه با توجه به اكثريت نسبي ليست اميد، مي‌توان از هم اكنون رياست عارف را پيش بيني كرد.

در همين زمينه حجت الاسلام محمد علی آهنگران در متنی نوشته است: «با اعلام حمایت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی از ریاست دکتر محمدرضا عارف بر مجلس دهم حجت بر تمامی اصلاح طلبان مبنی بر پشتیبانی از دکتر عارف تمام شده است . رای به دکتر عارف اولین وظیفه و تلکیفی است که بر دوش نمایندگان منتخب لیست امید نهاده شده و عیار صداقت و امانتداری هر کدام از آنان را به واقع مشخص خواهد نمود. ایشان تمامی ویژگیهای یک رئیس مجلس مطلوب را دارا هستند . انتخاب دکتر عارف نماد تغییری است که ملت در دو انتخابات اخیر اراده کرده اند. . هر چند دکتر علی لاریجانی شخصیتی ارزشمند و چهره ای وزین و نماینده ای صالح است لکن به پشتوانه اراده و رای اکثریت ملت دکتر محمد رضا عارف از دیدگاه من برای ریاست مجلس اصلح و اولی است. نمایندگان منتخب کاری نکنند که موکلینشان در همین ابتدای راه از انتخابشان پشیمان و مایوس باشند و امیدشان به نمایندگان لیست امید ، نا امید گردد.»

در ارجح بودن رياست عارف به لاريجاني براي رياست مجلس دهم، يكي از فعالان رسانه‌اي نوشته است: «حتی اگر برتری‌های شخصیتی، هویتی و سابقهٔ محمدرضا عارف را نادیده بگیرم، واقعیت این است که مجالس هشتم و نهم، به ریاست لاریجانی هیچ گلی به سر مملکت نزدند و نتوانستند از اهرم نظارتی خود برای جلوگیری از فساد دولت احمدی‌نژاد استفاده کنند و بلکه در مواردی با او همراه شدند و گاهی هم از او پیشی گرفتند. فساد، مخصوصاً فساد نهادینه شده، تنها مخلوق مجریان فاسد و قانون گریز نیست، بلکه محصول تبانی ناظر و مجری است....مجلس دهم، به نسبت مجلس نهم، نسبتاً پاکسازی شده است. حدود ۷۵ درصد نمایندگان مجلس قبلی در مجلس فعلی حضور ندارند. تغییر در اعضا مجلس معنادار است. چه دلیلی دارد که رئیس مجلس و هیات رئیسه به شکل معناداری عوض نشوند؟ اگر این تغییر معنادار نباشد، چه استقبالی از رای مردم شده است و مردم در کوتاه مدت چه اثری از آراء خود در اصلاح قوهٔ مقننه می‌بینند؟ دراز مدتش را چه کسی می‌تواند تضمین و تامین کند در حالی که سال آینده انتخابات ریاست جمهوری در پیش است.» وي در پايان نوشته است: «تغییرات و اصلاحات در مشی و هویت سیاسی علی لاریجانی بر کسی پوشیده نیست. اما گاهی مشکل‌‌ همان «هویت» است. مجلسی که اکثریت آن تحول خواه و اصلاح طلب‌اند، باید هویت و اصالت خودش را داشته باشد تا مردم هم به تاثیر رای خود ایمان بیاورند و «امید»وار بشوند. در غیراین صورت باید شاهد تکرار احمدی نژاد‌های عوام فریبی باشیم که سرمایه‌ای جز ناامیدی مردم ندارند.»

از سوي ديگر، محمود صادقی منتخب اصلاح‌طلب تهران با تأکید بر اینکه عارف حتماً نامزد انتخابات ریاست مجلس دهم خواهد شد، از قول وی گفت: «از شکست نمی‌ترسم». صادقي در مصاحبه با مجله مثلث گفته است: اینکه برخی دوستان معتقدند رقابت میان آقایان لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس به تقابل منجر می‌شود نظر درستی نیست ما باید ضمن حفظ ائتلاف به عنوان یک راهبرد کلی این مجال را فراهم کنیم که در صحن علنی مجلس تعیین ریاست پارلمان بر اساس یک کار فراکسیونی انجام شود. اگر بخواهیم بر سر این موضوع معامله کنیم به رأی مردم بی‌اعتنایی کرده‌ایم، باید توجه کنیم مردم به هیچ وجه انتظار ندارند افرادی را انتخاب کنیم که نماد وضع موجود هستند، آقای عارف نماد تغییر است و آقای دکتر لاریجانی به رغم تمام احترامی که برای او قائل هستم بیشتر نماد وضع موجود است. بنابراین معامله بر سر ریاست مجلس، جامعه را دچار یأس می‌کند.

وی در پاسخ این پرسش که «شما گفتید ۱۳۰ منتخب اصلاح‌طلب در مجلس آینده حضور دارند، چند نفر قطعی حاضرند به ریاست مجلس آقای عارف رأی بدهند؟ اگر ۳۶ منتخب مورد حمایت اعتدال و توسعه را جزو آمار حساب نکنیم؟ چون از اعلام مواضع آنها برداشت می‌شود که رأی‌شان به ریاست آقای لاریجانی خواهد بود» می‌گوید: ما ۳۶ منتخب مورد حمایت اعتدال و توسعه را کنار نمی‌گذاریم چون نمی‌توانیم این طوری کلیشه‌ای قضاوت کنیم. هیچ کس نمی‌تواند به طور قطعی بگوید کدام نماینده به چه کسی برای ریاست مجلسی رأی می‌دهد. به هر حال مجلس یک فضای بسیار پیچیده‌ای دارد حتی پیچیده‌تر از آنچه خود من تصور می‌کردم است. پس نمی‌توان کلی گفت ۳۶ منتخب اعتدالی به چه کسی رأی می‌دهند یا ۱۳۰ منتخب اصلاح‌طلب لزوماً به چه کسی. این حدس‌ها در واقع یک نوع خوش‌خیالی است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه تا حالا برآوردی داشتید که آقای عارف چند رأی قطعی دارد؟ گفت: خیر، هنوز کسی رأی‌گیری نکرده است. اساساً ما در خود فراکسیون هم درباره این موضوع به طور مشخص بحث نکردیم. البته نامزد قطعی ما آقای عارف است اما هیچ آمار قطعی از آرای او نداریم. صادقی درباره نظر برخی اصلاح‌طلبان برای حمایت از لاریجانی گفته است: با احترامی که به نگاه صاحب‌نظران قائلم اما نظر کاملاً متفاوتی دارم، باید دوستان توجه کنند که وضعیت آرایش نیروها نسبت به مجلس هشتم و نهم کاملاً تفاوت کرده است. در واقع ریاست آقای لاریجانی برای اداره و مدیریت مجلس هشتم و نهم مناسب بوده است و لزوماً به این معنا نیست که او حتماً در مجلس دهم که ترکیب و آرایش نیروهایش کاملاً نسبت به مجلس نهم تفاوت کرده باز هم بتواند مدیریت مؤثر داشته باشد. برنامه روز شنبه ۱۸ اردیبهشت نشان داد که ظرفیت تعاملی در دوستان آقای لاریجانی خیلی ضعیف است و هنوز خودشان را با وضعیت جدید تطبیق نداده‌اند. باید توجه کرد آقای لاریجانی که به خوبی و به نحو تحسین‌برانگیزی مجلس نهم را مدیریت کرد نمی‌تواند مجلس دهم را مدیریت کند چون فضای مجلس دهم فضایی کاملاً متفاوت است.

وی آنگاه در تناقض با ادعای قبلی که گفته بود فراکسیون اصلاح‌طلبان به علاوه نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه ۱۳۰ نفر است، می‌گوید: ادعای حداقل ما این است که اکثریت با ماست. صادقی در ادامه گفت: آقای عارف می‌گوید ترس از رقابت، موهوم است و واقعیت ندارد. آقای عارف نظرش این است که اصلاً شکست در رقابت مهم نیست و هیچ ضربه‌ای به او نمی‌زند.» «به فرض اگر رأی نیاوردم به مردم این پاسخ را دارم که من به خواست‌شان عمل کردم ولی رأی نیاوردم» بنابراین او اصلاً چنین فکری نمی‌کند. باید مسئله رقابت برای ریاست مجلس را عادی کرد، مگر چه اتفاقی می‌افتد. نباید در برج عاجی آقایان عارف و لاریجانی را بنشانیم و بگوییم به آنها صدمه می‌خورد، خیر این طور نیست. آقای عارف فردی است که برای پذیرش یک مسئولیتی بزرگ آمادگی دارد اما اگر رأی نیاورد در بخش دیگری ایفای نقش می‌کند. در کل تحلیل یاد شده درست نیست و خیلی غلط‌انداز است.

وی در پاسخ این سؤال که «می‌گویند اگر آقای عارف رئیس مجلس نشود برای ریاست جمهوری وارد می‌شود، این احتمال وجود دارد که از نمایندگی مجلس استعفا دهد و نامزد ریاست جمهوری شود؟» می‌گوید: خود آقای عارف باید به این سؤال جواب دهد اما خیلی بعید می‌دانم چون او عزمش را برای کسب کرسی ریاست مجلس جزم کرده برای اینکه ان‌شاءالله یک مجلس الگو با مدیریت او شکل بگیرد و ان‌شاءالله چهار سال خدمتگزاری کند.

ناظمی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۱:۰۲
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی (336383)
عالیقدر اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۰۳:۴۶
یادمه دکتر لاریجانی موقعی که رئیس مجلس شد و دکتر حداد عادل رو کنار زد در تکریم ایشون گفتن که ""چرخش مسئولیت و قدرت در نظام مردم سالار دینی ما یک قاعده و نعمتی هست که این مفهوم دموکراسی است"" به هر حال اگر که ایشون به این حرف هنوزم باور دارن بهتر و پسندیده تر است که خودشون رو برای کنار کشیدن آماده کنن ! (336463)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۱
صندلی مجلس و صندلی ریاست مجلس امانت خداوندی است و هرکس در این امانت خیانت کند تا ابد در آتش جهنم با منافقان زمان پیامبر عذاب خواهد شد (336386)
محمد
Spain
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۸:۰۱
این تازه مسلمان کیه ؟ اگر خرجی است که حق دخالت ندارد واگر هم داخلی است فعلا صبر کنه تا مسائل براش روشن بشه وبقول معروف غوره نشده دنبال مویز شدن نباشه و فعلا دنبال یادگیری باشه ببینه بزرگتها چی میگن و یاد بگیره نه آنکه هنوز نیامده خودش را دخالت بده . (336425)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۹:۰۳
دوست نروژی گلم،همه چی امانت خداونداست.زبانی که باآن مستقیم وغیر مستقیم به مومنان تهمت می زنی.مغزی که بجای وا داشتن آن به اندیشیدن و فهمیدن و کشف راههای خدمت به خلق خدا آن را فربه و تنبل بار آوردی و در حد چماق داری ازش استفاده می کنی.وقتی که باید برای اعتلای روح و جانت و جامعه و بشریت صرف کنی آن را در راه مقابله با جامعه و جانبداری از مردودین هدر میدی.و ... همه و همه نعمت و امانت الهی است.واستفاده نادرست ازآنها خیانت درامانت خداست ومستوجب آتش جهنم.ضمناتاامضای گواهی مسلمانیت خشک نشده فتوی نده گلم! (336437)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۳:۰۸
تازه مسلمان نروژی از طرفدارن داخلی احمدی نژاده ، تغییر نام داده و از پیروزی مردم ناراحته (336451)
یکی از اکثریت
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۳:۴۳
بزار عرقت خشک بشه بعد درس مسلمونی به ما بده ،آتیش تند زود خاکستر میشه (336453)
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۴
شما تکلیفتان با خودتان مشخص نیست یکبار از لایجانی حمایت می کنید یه بار از عارف . یک بار می گید خاتمی دوست داره لاریجانی بشه . الان می گید دوست داره عارف بشه . ول کنید ملتو . گرفتید ما رو . اسم من حمیده اگه لاریجانی نشد و عارف شد میرم اسممو می ذارم حمیده . (336388)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۵
به شخصه دوست دارم عارف رئیس بشه تا دیگه شاهد ریاست لاریجانی نباشیم (336389)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۲:۲۰
آقای عارف حتّی اگر احتمال رأی نیاوردن هم بدهدنباید کنار بکشد چون هوا داران سر خورده میشوند مگر آقای حدّاد عادل که از شخصیتهای فرهیخته کشور میباشد ودر انتخاب ریاست مجلس رأی نیاورد اتّفاقی افتاد ؟ ضمناًحامیان دولت که در لیست امید بودند اگر به عارف رأی ندهند کمال بی انصافی را انجام داده اند چون عارف در انتخاب روحانی نقش به سزائی داشت. (336390)
الف
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۲:۳۶
به لیست امید رای دادیم یعنی ریاست دکتر عارف بر مجلس. (336391)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۲:۴۴
به نظر من بهتر هر دو نفر به نفع شخص سوم یعنی اقای مطهری کنار بکشن تا ایشون ریاست مجلس رو بعهده بگیرن، مطمئن هستم هر دو جناح و حتی نمایندگان مستقل هم این انتخاب رو حمایت می کنند. در رابطه با کم بودن تجربه ایشون هم در این مورد باید گفت اقای مطهری در سالیان گذشته نشون دادن که براحتی قادر به کنترل اوضاع هستن برای نمونه حوادث شیراز، و حفظ رابطه همزمان با هر دو جناح موجود در کشور که کار بشدت دشواری هست (336393)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۳
اطلاع از موضع «عشق» در حمایت از ریاست دکتر عارف مرا در بهت شوق انداخت و ساعاتی از عینیات بریدم و در ورطه ای دیگر با درک صداقت ها و لطافت ها که رشته های تاروپود موضع ایشان است مشعوف و محظوظ شدم. و ناگهان قطرات شوق بود که با جاری شدنش آرام آرام به خود باز گشتم وفعلا قدرت بیان نظر با ادبیات سیاسی را ندارم.درود بر خاتمی نماد خوبان و نیکان عرصه ی سیاسی ایران. (336394)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۸:۲۰
خوبان و نیکان عرصه سیاست؟؟؟؟ (336428)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۳
هم جناب لاریجانی و هم جناب عارف هر دو اهل تدبیر وبدور از تندروی و انحراف هستند (336395)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۳:۴۶
وظیفه اصلاح طلبان همانطور که دکتر عارف گفتند حفاظت از رای و نظر مردمه بنابراین اصلاح طلبان مجلس باید اسامی این اشخاص که به اصلاحات پشت کردند را به مردم اعلام کنند (336398)
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۳
اميدوارم اوضاع مجلس عوض بشه
مجلس قبلي كه فقط داد و بيداد ميكردن (336400)
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۴:۲۵
بنظر من هر دو این عزیزان اخلاق مدار و با تجربه و انقلابی هستند اما بنظر میرسد با توجه به سبقه طولانی آقای لاریجانی , آمدن فردی جدید و دمیدن روحی جدید توسط عارف در کالبد مجلس لازم باشد (336404)
سید ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۴:۳۱
درود بر سید (336405)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۴:۴۳
رئیس مجلس ................ دکتر عارف (336407)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۴:۴۹
تیتر انتخاب شده غیر حرفه ای بود. با مطالعه مشروح خبر عنوان درج شده نتیجه گیری نمیشه! (336408)
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۴:۵۶
امیدواریم دکتر عارف که انسانی خردمند وفرزانه است ایران عزیز را انگونه که شایسته است به جهان معرفی کنندوجناب لاریجانی هم که دلسوز انقلاب بودند واز تفکر بالایی برخوردارند و با روشی خردمندانه ازکسانی که ماسک اصولگرایی زده بودند فاصله گرفتند واز حق وحقانیت دفاع کردندوماهیت اقتدار طلبان را تا حدودی افشا نمودند در سنگر دیگر به این مرز وبوم خدمت کنند (336409)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۵:۲۷
امیدوارم این اصلاح طلب نجیب وایثارگر بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند. (336414)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۵:۲۷
واقعا نظرات اصلاح طلبان آموزنده است و نگاه آنان دقیقا آن چیزیست که مردم می خواهند.خدای نکرده اگر اصلاح طلبان نبودند الان بخشی از اصولگریان و تعدادی از بزرگوارانی که مواضع مرموزی دارند مثل آقای دکتر زیبا کلام!، آقای لاریجانی را بعنوان بت مجلس ساخته و پرداخته بودند و انتقاد یا رقابت با ایشان را غیر ممکن می نمودند.خدا را شاکریم که با اعلام آمادگی دکتر عارف برای ریاست مجلس واعلام حمایت بزرگان اصلاحات،فضای کنشی جدیدی ایجاد و القائات رقیب خنثی شد. (336415)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۶:۰۵
بااین مقاله ورق برگشت وعارف رئیس شد.
جمع کنیدبابا
خودعارفم رای به لاریجانی میده
آیت الله هاشمی رای به لاریجانی میده (336418)
يه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۶:۰۶
بهار من بالاخره نفهميدم عارف رئيس شده يا نه؟! (336420)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۲
تیتری که بهار نیوز برای این خبر زده خیلی بده
یجوری تیتر زدین که انگار دکتر عارف رسما رئیس مجلس شدند (336445)
سنجری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۶:۳۸
با سلام و تشکر از انعکاس این موضوع بسیار مهم و اساسی،
تشکر از جناب دکتر عارف که جانانه خود را برای خدمت به مردم آماده نشان می دهد.
با آرزوی سلامتی ایشان و ریاست آن بزرگوار بر مجلس دهم... (336421)
آقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۷:۵۰
امیدوارم انهایی که دل در گرو ملت و دولت دارند به آقای عارف رای دهند تا به نوعی پاسخی به فداکاری ایشان در انتخابات 92 باشد. (336424)
کریمی
Spain
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۸:۱۱
اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در مشی خود پروژه الهه راستگو سازی است که در انتخابات مجلس هم این اشتباه تکرار شدو باید توجه کنند که این اشتباهات چیزی نیست به سادگی بتوان از کنار آن گذر نمودکه به قیمت از دست دادن اعتماد آنها در بین جامعه خواهد شدو بعدها مردم به آنها اعتماد نکرده وباعث تفرقه خواه گردیدومسئله دیگر تقدیم کردن صندلی ریاست است به شخص لاریجانی که در سرپیمان خود با اصلاح طلبان نبوده و بصورت تاکتیکی برای ورود به مجلس چند روزی خود را در اردوی آنها قرار داده که بایدبا قاطعیت بدنبال ریاست عارف باش. (336426)
ب
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۸:۱۲
به هر بهانه هرچی سید اصلاحات بگه حتی بگه بمیر من قبول می کنم خلق خوش این سید میراث رسول خداست (336427)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۸:۵۸
متاسفانه دایره انتخاب برای لیست امید محدود بود. اگر به خاطر پیام آقای خاتمی نبود من حداقل به دو نفر از افراد لیست امید رای نمیدادم. (336436)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۱
دقیقا همینطوره
واقعا ترس از رای آوردن خیلی ها نبود به کسانی مثل جلالی رای نمیدادم (336444)
ی نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۱۹:۱۹
برا تنوع هم که شده خود لاریجانی دیگه باید شرکت نکنه (336438)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۰:۱۴
سایت بهار چیز دیگه نداری بنویسی هی از رییس آینده مجلس می نویسی !نظر خودت اینه که عارف رییس مجلس میشه ،کسی که اصول دموکراسی رو بلد باشه هی نمی گه این باید بشه یا اون ، صبر می کنه مجلس شروع بشه و رای گیری بشه اونجا رییس مشخص بشه.مخاطبان تو نقشی در تعیین رییس مجلس ندارن و نماینده ها هم برای رای دادن هزارتا لابی پشت پرده دارن.بیخود ملت رو سر کار نذار دادا (336440)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۰
به نظر من دکتر عارف گزینه مناسبی برای ریاست مجلسه
آقای لاریجانی چندین ساله که رئیس مجلس بودند و حالا بهتره دیگه جاشونو بدن به افراد مثمر ثمری مثل دکتر عارف (336443)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۱:۳۹
هیچکدام مورد قبول نیستند یا علی (336447)
محمد
United States
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۱:۴۱
اکثریت مردم عارف را ترجیح میدهند. امیدوارم نمایندگان محترم هم این خواسته موکلین خود را در نظر داشته باشند. (336448)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ۲۳:۰۸
با توجه به کیفیت نتایج انتخابات تهران هر کسی از فردی غیر عارف حمایت کند قطعا باید در اعتقاد او به آرای مردم شک کرد.ویا او را مامور و معذور دانست! (336450)
رای
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۰۰:۱۴
اعلام نتیجه انتخابات قبل از انتخابات کار درستی نیست... (336456)
بی بدیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۰۲:۲۳
دکترعارف باید رئیس بشه.....تمام (336459)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۰۲:۲۷
تعجب بالاخره جایی کامنت گذاشتن باز کردید. حدس میزنم برای جمع آوری کامنت های موافق خودتان است وگرنه متاسفانه رسانه شما کمتر جرات باز کردن امکان کامنت هست.
ولی رقابت واقعی بین عارف و لاریجانی ، متواند نمایشی از اصلاح طلبان باشد که هنوز ادعا کنند در دام منفعت طلبی نیفتاده و شعارههایشان از برای انجام است! (336460)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۰۶:۰۷
اعلام پیروزی پیش از موعد. یاد یه روزایی افتادم (336464)