به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۰۷۴۴۰
کمالی: دولت انتخاب سختی در پیش رو دارد

حمایت خاتمی و هاشمی از عارف

گروه سیاسی: دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به حمایت بزرگان کشور از رییس مجلس دهم گفت: در مورد ریاست مجلس و نوع همکاری‌های آینده با گروه‌های سیاسی دولت باید طی روزهای آینده تصمیم یا انتخاب سختی داشته باشد.
حمایت خاتمی و هاشمی از عارف
حسین کمالی با اشاره به جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: تعامل با حامیان دولت همچنان توسط کارگروهی در شورای عالی سیاست‌گذاری دنبال می‌شود بنابراین کماکان با‌‌ همان مجموعه‌ای که برای انتخابات ائتلاف داشتیم در حال مذاکره و رایزنی برای مسائل بعدی هستیم. او ادامه داد: مسائل مطرح در این رایزنی‌ها تنها در موضوع ریاست مجلس خلاصه نمی‌شود بلکه در خصوص مواردی از قبیل همکاری اصلاح‌طلبان با حامیان دولت، رفتار جریان اصلاحات با کابینه و تعیین هیات رئیسه هم مواردی در حال مطرح شدن است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: در جلسه اخیر شورای عالی هم تصمیم بر این شد که در آینده نیز به این مذاکرات با حامیان دولت ادامه دهیم. دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به نظر شورای عالی سیاست گذاری در مورد ریاست مجلس گفت: در این مورد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نظر خود را اعلام کرده است و در جلسه قبل نظر این شورا مبنی بر حمایت قاطع از ریاست عارف بر مجلس دهم قطعی شد.

کمالی با اشاره به اینکه امروز صبح هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذای جلسه داشتند، گفت: قرار است امشب نیز جلسه‌ای با حضور تمام اعضا برگزار شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد رویکر افرادی همچون آیت‌الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی در قبال ریاست عارف بر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این مورد آیت‌الله هاشمی با وجود اینکه نظرشان کاملا مشخص و روشن است اما موضع خاصی نگرفتند آقای خاتمی هم طبق آنچه برادرشان اعلام کرده است نظرشان بر ریاست آقای عارف است.

او افزود: در مورد ریاست مجلس و نوع همکاری‌های آینده با گروه‌های سیاسی دولت باید طی روزهای آینده تصمیم یا انتخاب سختی داشته باشد. رئیس کارگروه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری شورای عالی با اشاره به اینکه فراکسیون امید در روزهای آینده جلسه‌ای خواهد داشت، گفت: این فراکسیون است که در مورد ترکیب حضور نیروهای لیست امید در کمیسیون‌های مجلس تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند البته در این مورد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم نظر مشورتی خود را ارائه خواهد داد.

او با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم گفت: طبق اخبار و اطلاعات موجود در میان گروه‌های اصولگرا هم نسبت به ریاست آقای لاریجانی بر مجلس دهم اختلاف‌نظر وجود دارد اما نباید فراموش کردآقای لاریجانی و آقای عارف و حامیان آن‌ها دشمنان یکدیگر نیستند بلکه رقبای هم هستند اگر رقابت صحیحی شکل بگیرد همه برنده خواهند بود.

کمالی در مورد رویکرد نهایی شورای عالی سیاست‌گذاری نسبت به موضوع منتخب سوم اصفهان خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فارغ از موضوع خانم خالقی در مورد اینکه بعد از برگزاری انتخابات بتوان منتخبی را از ادامه فعالیت حذف کرد، برای شورای نگهبان حقی قائل نیست و این وظیفه کمیسیون تحقیق مجلس است که این کار را انجام دهد.

دبیر کل حزب اسلامی کار تاکید کرد: اگر قرار باشد شورای نگهبان هر زمان اراده کرد در مورد صلاحیت نمایندگان اعمال نظر کند دیگر کسی نمی‌تواند به اداکه فعالیت نمایندگی خود اطمینان داشته باشد، چون هر لحظه احتمال حذف او توسط شورای نگهبان وجود دارد و این روند انتخابات را از اعتبار خارج کرده و نمایندگان را هم از جسارت و شجاعت در ابراز نظر دور می‌کند این روال غلطی که اگر در پیش گرفته شود به ضرر میزان مشارکت‌های آینده و انتخابات است.
مرجع : ایلنا