به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۰۷۴۸۲

شیخ جعفر شجونی: هاشمی مصلحت خودش را هم نمی‌داند چه برسد به مصلحت نظام!

گروه سیاسی: باوجود اینکه طی سال‌های اخیر برخی از اصولگرایان ادبیات جدیدی را وارد عرصه سیاسی کشور کردند (نمونه‌های آن را می‌توان به نگاهی گذرا در مجلس نهم به وفور دید) اما در میان آنها حجت‌الاسلام شیخ جعفر شجونی به نوعی زبان‌زد عام و خاص است و اظهارنظرهای عجیب و توهین‌آمیز وی در سال‌های اخیر و در ایام انتخابات تا جای پیش‌ رفت که امیر محبیان تئوریسین جریان اصولگرایی را به واکنش وا داشت. این تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد بود که "سیاست ما به حدی نزول کرده که ملاک و شاخص دین و ایمان، این و آن کاندیدا می‌شوند. آیا واقعاً فکر می‌کنیم از طریق اهانت به مردم می‌توان رأی گرفت؟ مگر آن که مردم خویش را جمعی مازوخیست بدانیم!"
شیخ جعفر شجونی: هاشمی مصلحت خودش را هم نمی‌داند چه برسد به مصلحت نظام!
فرهاد کیانفرید

با اینحال گویا این عضو جامعه روحانیت مبارز تمایلی به اصلاح ادبیات خود ندارد و طی گفت‌وگو با بهار با اصرار به ادبیات این‌چنینی، بار دیگر به بهانه اقدام اخیر فائزه هاشمی، رئیس تشخیص مصلح نظام را مورد حمله قرار داد. شجونی طی این گفت‌وگو در خصوص ریاست مجلس خبرگان رهبری در دور جدید گفت: خبرگان رهبری باید انقلابی باشند و هیات رئیسه باید از میان چنین افرادی انتخاب شود و اگر غیر از این اتفاق بی‌افتد (انتخاب فرد غیر انقلابی) به درد این نظام نمی‌ خورد و می‌تواند هزینه های سنگینی ایجاد کند.لذا امیدواریم چنین اتفاقی نیوفتد و یک فرد مناسب و لایق در راس این مجلس بنشیند. او در ادامه به اشاره به عملکرد دوره قبل افزود: در دوره قبلی کم‌وکسری‌هایی بود اما در مجموع عملکرد مناسبی داشتند ولی در این میان تعدادی از نمایندگان بودند که به‌گونه دیگری رای می‌دادند و موضع‌گیری می‌کردند که انشالا این مشکل در این دوره رفع شود. این عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به احتمال کاندیدا شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هاشمی چه کاندید بشود و چه نشود به عقیده من ایشان به‌درد نظام و انقلاب نمی‌خورند. از اظهار نظرهای اخیر وی و همچنین اقدامات چند روز گذشته دخترشان می‌توان به این نتیجه رسید. نمی‌دانم در خانواده آقای هاشمی چه خبر است که همسر، دختر و پسرش برخلاف نظام انجام می‌دهند. غلطی که فائزه انجام داده است را رضا شاه و پسرش هم انجام نداده‌اند.

وی همچنین درخصوص اینکه آیت‌الله هاشمی نیز به اقدام اخیر دخترش واکنش نشان داده‌ است و گفته باید عذرخواهی کند، گفت: ولش کنید. خود هاشمی هم باید عذرخواهی کند. ما از قدیم نسبت به وی انتقاد نمی‌کردیم اما چرا امروز انتقاد می‌کنیم؟ چون وی تغییر کرده است ما که تغییر نکردیم؛ تغییر هاشمی به ضرر خودش و نظام است. آقای هاشمی باید متوجه بشود که از 88 تاکنون انحراف پیدا کرده است؛ یک بار می گوید امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند، یک بار مسئله شورایی شدن رهبری را مطرح می کند و بار دیگر در گوش پسرش آیه فرض علیک القرآن را می خواند؛ گویی پسرش خیلی کارهای قرآنی انجام داده بود!

شجونی در پاسخ به این سوال که اگر آیت‌الله هاشمی به ضرر نظام هستند چرا رئیس تشخیص مصلحت نظام هستند، گفت: بی‌خود. ایشان مصلحت خودش را هم نمی‌تواند تشخیص دهد چه برسد به مصلحت نظام. این روحانی اصولگرا در پایان با اشاره به رای نیاوردن چهره‌های مطرح جریان اصولگرایی در انتخابات هفتم اسفند ماه، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رای نیاوردن آیت‌الله مصباح و یزدی خسارت است اما شما غصه نخورید. هرکسی که قرار باشد بر روی صندلی ریاست بنشیند شما مطمئن باشید که نمایندگان اجازه نمی‌دهند غیر انقلابی رئیس خبرگان بشود.
در پایان لازم به ذکر است که جعفر شجونی پس از انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته طی یک اظهار نظر عجیب و توهین‌آمیز در واکنش به اینکه تمامی کرسی‌های تهران در بهارستان به لیست امید تعلق گرفت و حتی سرلیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان از رسیدن به بهارستان ناکام ماند، گفته‌بود: «بنده از این اتفاق مطلع هستم و البته دلیل چنین اتفاقی نیز مشخص است. تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رأی‌آوری این افراد نیز نشان‌دهنده همین مسأله است.»