به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۲۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۰۷۵۷۷
واکنش آمریکا به بازداشت 8 مدل ایرانی

مدل معروف در دادستانی/عکس

گروه جامعه: خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه نوشت: الهام، داوطلب پشیمان شده مدلینگ یل حضور در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران با قضات دادسرای جرائم رایانه‌ای به ماجرای جذب خود به این فعالیت پرداخت.


در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران با قضات دادسرای جرائم رایانه‌ای در راستای افشای پروژه مدلینگ، داوطلب پشیمان شده مدلینگ به نام الهام حضور داشت که طی اظهاراتی به ماجرای جذب خود به این فعالیت اشاره کرد و به کسانیکه علاقه دارند که وارد این فعالیت شوند تاکید کرد که به تبعات ناشی از این فعالیت بیشتر فکر کنند چرا که ورود به این شبکه ها شاید به دست خود شخص باشد اما خارج شدن از آن اینگونه نیست.

واکنش آمریکا به بازداشت 8 مدل ایرانی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای به بازداشت 8 مدل ایرانی لباس متهم به انتشار عکس‌های بی‌حجاب واکنش نشان داد.
«کربی»، بازداشت این نفرات را «سرکوب رسانه‌های اجتماعی» عنوان کرد و آن را محکوم کرد. وی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «ما گزارش‌ها درباره این سرکوب رسانه‌های اجتماعی را دیده‌ایم. همان‌طور که گفته‌ایم، ما از آزادی بیان و آزادی اطلاعات در سرتاسر دنیا حمایت می‌کنیم. اگر این گزارش‌ها درست باشند ما مطمئناً درباره چنین سرکوبی نگران خواهیم بود و از مقام‌های ایرانی می‌خواهیم به حقوق شهروندان برای ابراز خودشان چه در فضای آنلاین و (چه در فضای) آفلاین احترام بگذارند.» «کربی» در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا نتوانسته این گزارش‌ها را تأیید کند. وی گفت: «تا الان، ما فقط در این باره گزارش‌های رسانه‌ای داریم.»